Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام احمد مازنی در مجمع عمومی همدلان در سالن خلیج فارس که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای مدیریت و کنترل اختلافات بایستی بدنبال راهکاری فراگیر و راهگشا باشیم که به نظر من بهترین راهکار، گفت‌وگوی ملی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گفت‌وگوی ملی براساس سه مبنای قانون اساسی، اندیشه امام و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، قابل پیگیری است و کسانی که این مبانی را قبول دارند، می‌توانند با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دستور کار برای شروع این گفت‌وگو باید موضوعات مشترک باشد، تصریح کرد: شروع کار نباید مسائل اختلافی باشد این مسائل بر اساس موضوعات مشترک مانند مسئله اشتغال، تروریسم و یا محیط‌زیست می‌تواند باشد.

مازنی ادامه داد: موضوع اشتغال، سیاسی و جناحی نیست. فرزندان همه مردم از جناح‌های مختلف بیکار هستند. بنابراین روی این مساله باید تمرکز ملی کرد. همانطور که وقتی اقدام تروریستی در مجلس اتفاق افتاد و آنها تا پشت درب پارلمان آمدند و عزیزان پاسدار و مراجعین را به شهادت رساندند، اگر وارد پارلمان می‌شدند، دیگر برای آنها آقایان عارف، حاج بابایی، کاظم جلایی، لاریجانی، مازنی، ذوالنور تفاوتی نداشت. همه را به رگبار می‌بستند. تروریسم یک مسئله مشترک است.

وی افزود: همچنین در ارتباط با محیط‌زیست، وقتی که هوای آلوده را استشمام می‌کنیم از ما پرسیده نمی‌شود که اصلاح‌طلب یا اصول‌گرائیم ، آیا مسلمان، زرتشتی، کلیمی و یا مسیحی هستیم؟ به هر حال همه شهروندان ایران می‌خواهند از این هوا استفاده کنند. ما مسائلی از این قبیل فراوان داریم که مسائل مشترک ما هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که باید راه حل‌ها علمی باشد، گفت: در این کشور قوه عاقله‌ای وجود دارد که همه  این‌ها را جمع‌بندی کند و همه کمک کنیم که مشکلات حل بشوند.

مازنی به تشریح بخشی از اقدامات خود برای پیگیری گفت‌وگوی ملی پرداخت و تصریح کرد: در پیگیری این مسئله من با حدود پنجاه نفر از شخصیت‌های تاثیرگذار که از جناح‌ها و در سطوح مختلف بوده‌اند، صحبت کرده‌ام. آنها درحیطه‌های مختلف تاثیرگذار بوده‌اند. آقایان خاتمی، سیدحسن خمینی، موسوی خوئینی‌ها، حداد عادل، توکلی، باهنر، ابوترابی، مجید انصاری، عارف، محسنی اژه‌ای، علی عسگری،  بعضی از مسئولین دفتر مقام معظم رهبری، بعضی از مسئولین در قوه قضائیه و سایر قوا، برخی از شخصیت‌های علمی در رشته‌های مختلف مانند فرشاد مومنی. درحوزه علمیه قم خدمت آیت الله اعرافی رسیدیم. با چهره‌های متعدد و مختلف که حدود پنجاه نفر بودند دیدار داشتیم.

وی افزود: در مجلس هم کمیته‌هایی تشکیل شد و این مساله را مورد بررسی قرار داد که امیدوارم با مشارکت و همکاری عقلای قوم به سرانجام خوبی برسد.

همدلان، گروهی متشکل از جمعی از مدیران و مسولان اقتصادی و بازرگانی دولت‌های دوران دفاع مقدس هستند که فعالیت خود را از یکسال پیش آغاز کردند.

در مجمع عمومی سالانه این جمع علاوه بر حجت الاسلام مازنی، هاشمی‌طبا و فرشاد مومنی سخنرانی کرده و تعدادی مدیران کمیسیون های همدلان به ارائه گزارش پرداختند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مازنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که در مجلس آینده با ارائه طرحی دنبال اصلاح افزایش سن بازنشستگی خواهیم بود تا قانون به حالت قبل بازگردد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جامعه کارگران، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارد که لازم است، مجلس و دولت در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگران، نبود امنیت شغلی است، اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار وی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مربوط به حوزه کارگران نیاز به اصلاح دارد، گفت: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد که حل این مشکلات نیاز به تفاهم و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از کارگران، اصلاح «قانون کار» است که این موضوع نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد، گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران امری ضروریست، گفت: نشستها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد و  تلاش باید در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، اظهار کرد: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان، به تصویب رسید؛ امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن مصوبه لغو و به حالت قبل باز گردانده شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • نگاه مجلس آینده باید به منافع و مصالح ملی باشد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین