Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@00:28:25 GMT

کارت هوشمند 97 درصد مردم استان مرکزی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۴۰۶

کارت هوشمند 97 درصد مردم استان مرکزی صادر شد

خمین - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: کارت ملی هوشمند برای 97 درصد از جمعیت واجد شرایط ثبت نام شده این استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا «یزدان خسروی» روز سه شنبه در حاشیه نشست با فرماندار خمین در گفت و گو با ایرنا، افزود: کارت ملی هوشمند برای جمعیت 15 سال به بالا صادر می شود و در استان مرکزی یک میلیون و 100 هزار نفر واجد شرایط دریافت این اسناد هویتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: این استان در زمینه صدور کارت ملی هوشمند جایگاه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.
خسروی تصریح کرد: بیش از 40 دفتر پیشخوان دولت و پستی در استان خدمات صدور کارت ملی هوشمند و اسناد هویتی را برعهده دارند.
وی گفت: ارایه خدمات هویتی مانند تعویض شناسنامه در همه ادارات ثبت احوال استان در مدت یک روز انجام می شود و به دلیل سرعت در خدمات از بسیاری از استان های همجوار نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند به ادارات این استان مراجعه می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به افزایش چهاردرصدی واقعه ازدواج در استان افزود: پنج هزار و 129 واقعه ازدواج در نیمه نخست امسال در این استان ثبت شده است.
خسروی ادامه داد: یکهزار و 446 واقعه طلاق نیز در این مدت در دفاتر ثبت احوال استان ثبت شده است.
وی تاکید کرد: بررسی ها حاکی از آن است که 30 درصد از وقایع طلاق در سال اول ازدواج و 50 درصد نیز در سال پنجم ازدواج روی می دهد.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: سه هزار و 872 واقعه فوت در نیمه نخست امسال در استان مرکزی به ثبت رسیده که یک دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
خسروی ادامه داد: 2 هزار و 206 نفر از مجموع فوت شدگان امسال استان را مردان و یکهزار و 666 نفر را زنان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به کاهش 11 و نیم درصدی واقعه تولد نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان گفت: 9 هزار و 694 واقعه ولادت امسال در این استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: پنج هزار و 21 پسر و چهار هزار و 673 دختر در نیمه نخست امسال در این استان متولد شده اند.
خسروی تاکید کرد: ثبت احوال خمین از موفق ترین ادارات استان مرکزی در ارایه آمار وقایع حیاتی و صدور کارت ملی هوشمند است.
فرماندار خمین نیز در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: این شهرستان برای کاهش نرخ طلاق اقدامات بسیاری را انجام داده است.
« احمد طهرانی» با اشاره به کاهش 32 درصدی واقعه طلاق در این شهرستان افزود: برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی، مشاوره قبل از ازدواج و ارایه مشاوره به زوج هایی که قصد طلاق دارند در کاهش نرخ طلاق این شهرستان موثر اعلام شده است.
وی تاکید کرد: علل طلاق باید ریشه یابی شود و برای کاهش این آسیب اجتماعی برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر ، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت احوال كارت ملي هوشمند خمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران