Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: قزوین؛ معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی حوادث غیرمترقبه بویژه زلزله است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت‌الله مهدیخانی، در گفت‌وگو با  صبح قزوین در خصوص بازدید از ستاد بحران شهرداری منطقه 22 تهران در سخنانی اظهار کرد: بر اساس تصمیم گیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، استان قزوین، به همراه استان‌های مرکزی، قم، سمنان و مازندران که هم مرز و همجوار با استان تهران است، به عنوان استان‌های پیشتاز در امر امدادرسانی به شهروندان تهران در زمان وقوع زلزله احتمالی این شهر انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: در همین راستا وظایف حساس و خطیری از آن جمله آواربرداری، امداد و نجات، اسکان، تغذیه برای آنها تعریف و مشخص شده است. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تصریح کرد: علاوه بر این استان قزوین به عنوان استان معین برای منطقه 22 تهران نیز معرفی شده که می‌بایست موارد فوق را به طور گسترده و اختصاصی در این منطقه به انجام برساند. 

وی اذعان کرد: با توجه به موقعیت حساس منطقه 22 تهران که به طور مستقیم در حریم گسل شمال تهران واقع شده و بلند مرتبه سازی به شدت در آن در حال اجراست.

این مسئول بیان کرد: داشتن اطلاعات کافی درخصوص تراکم جمعیت و نوع سازه‌ها، جانمایی مکان‌های اسکان اضطراری، مراکز حساس، مراکز درمانی، مسیرهای تردد گام مهمی در امر امداد رسانی موفق به این منطقه است. 

وی هدف از این بازدید را برقراری ارتباط موثر با ستاد بحران شهرداری منطقه 22 جهت تبادل اطلاعات و برنامه ریزی و هماهنگی در راستای انجام موفق این طرح دانست.

مهدیخانی عنوان کرد: بازدیدهای تخصصی توسط این اداره کل به همراه نمایندگانی از ارگان‌های ذیربط مانند اورژانس، هلال احمر، آتشنشانی و نیز برگزاری مانورهای عملیاتی و آموزشی در منطقه 22 تهران در دستور کار قرار دارد. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعزام زائران خانه خدا در حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد | ۱۸ فرودگاه معین حج هستند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین آجیلیان افزود: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات درحالی انجام می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.

آجیلیان با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، ادامه‌داد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی(ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.

قیمت نهایی حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد ؛ تکمیل ثبت‌نام فقط تا فردا مهلت دارد | ثبت‌نام کاروان‌بندی زائران در این روز آغاز می‌شود

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی(ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

آجیلیان با اعلام خبر اعزام زائران عمره‌گزار در اردیبهشت امسال، گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

زمان دقیق اعزام زائران به حج عمره اعلام شد | این افراد در اولویت اعزام هستند

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات، خاطرنشان‌کرد: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

کد خبر 844837 برچسب‌ها حج فرودگاه امام خمینی (ره) خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت عربستان ایران

دیگر خبرها

  • زمان اعزام زائران خانه خدا در حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد | ۱۸ فرودگاه معین حج هستند
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • مردم از قرارگیری در مسیرهای سیل خیز خودداری کنند
  • مردم از قرارگیری در مسیر‌های سیل‌خیز خودداری کنند
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند
  • پاسخ نظامی ارشد آمریکایی به احتمال ورود نیروهای آمریکا به درگیری احتمالی میان ایران و اسرائیل