Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:30:27 GMT

ابراز رضایت مسکو از روند توافق ادلب سوریه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۵۵۳

ابراز رضایت مسکو از روند توافق ادلب سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از عملکرد طرف ترکیه ای درباره اجرای توافق منطقه عاری از سلاح در ادلب در شمال غرب سوریه ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که از نظامیانمان به ما رسیده است توافق در حال اجراست و نظامیان از عملکرد طرف ترکیه ای راضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا نمی توان انتظار داشت که اوضاع کاملا به شکل روان جریان داشته باشد اما روند ادامه دارد. توافق ادلب با وجود پایان مهلت مقرر برای آن در دست اجراست.

شایان ذکر است که قبلا روسیه و ترکیه درباره منطقه عاری از سلاح در ادلب به توافق رسیده بودند.

کد خبر 4432279

منبع: مهر

کلیدواژه: ادلب دیمیتری پسکوف سوریه اربعین ۹۷ عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا جمال خاشقجی ترکیه روسیه سوریه ایران رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو

به نقل از شبکه تلویزیونی بریکس، جشنواره فیلم مسکو که ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آغاز به کار کرده است، تا هفتم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. این جشنواره امسال فیلم‌هایی از بیش از ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. در مجموع، بیش از ۲۶۰ فیلم از جمله در جشنواره بریکس حضور دارند که حدود ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ است.

بنا بر این گزارش، رقابت اصلی شامل ۱۰ فیلم بلند از روسیه، صربستان، ایران و سایر کشور‌ها است. بر این اساس، فیلم‌های داستانی از روسیه، جمهوری اسلامی ایران، چین، مصر، هند، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی و برزیل به عنوان اعضای بریکس در این جشنواره شرکت کرده‌اند. بنا بر این گزارش، آثار شرکت داده شده در این جشنواره توسط هیأت داوران متشکل از کشور‌های عضو گروه بریکس در حال بررسی است. فیلمسازانی از روسیه، امارات، اتیوپی، چین، آفریقای جنوبی و چین فیلم‌های مسابقه را ارزیابی خواهند کرد.

مولادلو باسمن فیلمساز اهل آفریقای جنوبی در این باره گفت: در سال ۲۰۱۹، اولین نمایش فیلم خود را در برزیل داشتم و اکنون برای دومین بار اینجا هستم. من مفتخرم که نماینده کشورم باشم. معتقدم که شرکت در رویداد‌های BRICS یک تجربه ارزشمند است.

یرگاشوا تشومه عمار از اعضای هیأت داوران این جشنواره از اتیوپی نیز گفت: این اولین بار است که اتیوپی در جشنواره فیلم BRICS شرکت می‌کند. من خوشحالم که در اینجا هستم. من معتقدم این جشنواره به کشور‌های ما کمک می‌کند تا برای دستیابی به نتایج عالی همکاری بیشتری داشته باشند.

جایزه اصلی این جشنواره جایزه سنت جورج طلایی است. این جایزه به بهترین فیلم در برنامه مسابقه و به هنرمندی اهدا می‌شود که به ارتقای سینمای جهان کمک کرده باشد. به برندگان این جشنواره در هفت بخش نشان نقره‌ای سنت جورج اعطا می‌شود. این جشنواره همچنین جایزه افتخاری کنستانتین استانیسلاوسکی "من باور دارم" را اهدا می‌کند.

بنا بر گزارش دیگری، جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو همچنین در بخش مرور آثار چهل و ششمین دوره خود بخش ویژه‌ای را با عنوان «داریوش مهرجویی: شاعرانگی زندگی معمولی» به مرور آثار داریوش مهرجویی سینماگر فقید ایرانی اختصاص داده است.

فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی است که به همت بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره مسکو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته خواهد شد.

داریوش مهرجویی نویسنده، یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران متولد سال ۱۳۱۸ بود، وی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. در سال ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. مهرجویی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) آمریکا بود.

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر همسر وی ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۲ در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند.

روسیه که در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد، جشنواره فیلم مسکو را در فهرست ۲۵۰ رویداد بریکس گنجانده است.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی (۲۶ خرداد ۱۳۸۸ شمسی) به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۰ شهریور ۱۳۸۹) نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت.

در اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی در تابستان ۱۴۰۲، سیریل رامافوزا رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که اعضای این سازمان تصمیم گرفته اند از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات برای عضویت کامل بریکس دعوت کنند. رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین در ماه‌های اخیر اعلام کرد که کشورش به این گروه نمی‌پیوندد، با این حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما دعوت از آرژانتین را لغو نمی‌کنیم، این دعوت باقی می‌ماند. خواهیم دید که توسعه بیشتر بریکس چگونه پیش می‌رود و همکاران آرژانتینی ما درباره این موضوع چه نتیجه گیری خواهند کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • پایان افسانه روسها در قفقاز؛ مسکو حیاط خلوت خود را به غرب واگذار کرد