Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهورگفت:موفق به صادرات دو میلیون و ۳۱۳هزار بشکه نفت با قیمت متوسط هر بشکه ۷۰ دلار و ۷۶ سنت شدیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور که در محل این سازمان برگزار شد،‌ با بیان اینکه بنابر اعلام گزارش صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصادی ایران، در سال ۲۰۱۷ بین تمام کشورهای صادرکننده نفت بهترین جایگاه را داشته‌ایم، اظهار کرد: بنا بر گزارش این صندوق، وضعیت اقتصادی ایران در زمینه نفت،‌ کاهش بیکاری و کاهش تورم نسبت به بسیاری از کشورها مانند عربستان بهتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته آمار شاخص‌ها نشان از رشد قابل توجه بخش‌های مختلف اقتصادی بوده است،‌ افزود: تقلیل نرخ تورم بالا به زیر ۱۰ درصد و ایجاد اشتغال مناسب در این دوره از کارنامه موفق همکاران ما حکایت دارد و امیدوارم از این شوک ایجاد شده و تنگه‌ای که در حال عبور از آن هستیم،‌ نیز به سرعت بگذریم و آن رشد گذشته را ادامه دهیم.

نوبخت تصریح کرد: ایران به پشتوانه خون شهدایی که برای این کشور ریخته شده است بسیار متفاوت از کشورهای همسایه است و با همه سختی‌ها و صعوبت های بسیار، امیدوارم با موفقیت از این دوره عبور می‌کنیم.

وی افزود: بنا بر گزارش‌ها، بهترین شاخص‌های اقتصادی را بین کشورهای صادرکننده نفت داشته‌ایم که گویای موفق بودن ما است،‌ بنابراین در شرایط فعلی هم اقتصاد را با همین آهنگ و رشد بطئی پیش می‌بریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به گزارش وزارت نفت در هفته گذشته، اظهار کرد: این گزارش حاکی از آن است که ما توانسته‌ایم، دو میلیون و ۳۱۳ هزار بشکه نفت با قیمت متوسط هر بشکه ۷۰ دلار و ۷۶ سنت صادر کنیم در حالی که در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ این رقم را حدود ۵۵ دلار پیش‌بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: این اتفاق که هم آمار صادرات و هم قیمت فروش ما برای هر بشکه نفت افزایش داشته است،‌ موجب شد که میزان درآمدهای نفتی کشور همچنان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

نوبخت تصریح کرد: گرچه اعتبارات جاری نسبت به سال گذشته ۲ درصد تقلیل پیدا کرده است، با این وجود توانستیم طی ۶ ماه نخست امسال به همه تعهدات بودجه‌ای خود نسبت به پرداخت پاداش بازنشستگان و گندمکاران عمل کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری یادآور شد: تمام اهتمام ما براین است که برای سال ۹۸ بتوانیم بودجه‌ای واقع‌بینانه و مناسب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.

نگاه مثبت بانک جهانی و صندوق بین‌الملل پول به آینده اقتصاد ایران

سید حمیدپورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه گزارشی از شرکت خود در آخرین جلسه اجلاس صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی ارایه داد.

وی گفت: طی این سفر توانستیم در زمینه‌های مختلفی مانند؛ بحث بودجه‌ریزی شرکت‌های دولتی،‌ چگونگی غلبه بر نوسانات بودجه‌ای برای کشورهایی که درآمد متکی به نفت دارند و مصون ماندن از ریسک‌های، انتشار اوراق مالی مناسب در زمان مواجه با بلایای طبیعی و ... از تجارب سایر کشورها بهره‌مند شویم.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه اظهار کرد: در مجموع،‌ نگاه کارشناسان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نسبت به آینده اقتصاد کشور امیدوارکننده بود.

در نهمین جلسه ستاد بودجه همچنین گزارشی در خصوص ردیف‌های متفرقه بودجه و سناریوهای پیشنهادی برای تکمیل عملیات ساماندهی در لایحه بودجه سال ۹۸ ارایه شد.

در ادامه با توجه جهت‌گری دولت برای توجه بیشتر به روستاییان و عشایر و بحث توسعه و عمران روستایی که در بودجه سال آینده به طور ویژه دیده شده است، علی حیدر نوری، رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی به خلاصه اعتبارات تملک‌دارائیهای سرمایه‌ای مربوط به توسعه و عمران روستایی عشایر بوده است،‌ اشاره کرد و این موضوع به بحث و تبادل نظر بین اعضای حاضر در این جلسه گذاشته شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان، اظهار کرد: از مجموع این میزان صادرات یک میلیارد و و ۱۰۰ میلیون دلار آن مربوط به گمرکات خود استان و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان بوده است.

خالد جنگجو با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی  ۹ گمرک به عنوان مبادی تجاری صادرات و واردات کالا فعالیت می‌کنند، افزود: ارزش این مقدار صادرات در مقایسه به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق و تعدادی از کشور‌های اروپایی را مقصد اصلی صادرات کالا‌های ایرانی از گمرکات استان اعلام کرد.

جنگجو در ادامه به روند ترانزیت کالا از استان هم اشاره و اضافه کرد: در سالی که گذشت در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از استان ترانزیت زمینی و ریلی شده که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن مربوط به ترانزیت از گمرکات خود استان و بقیه ترانزیت عبوری سایر گمرکات بوده است.

او همچنین از توافقات رؤسای گمرکات ایران و ترکیه برای توافق ۲ کشور برای تحقق سقف تجارت مشترک دو طرف تا ۳۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۱۲ بند از ۱۹ بند توافقنامه دو طرف برای تسهیل در روانسازی تجارت بزودی عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ارتقای ۳۰ درصدی هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری
  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • آیت‌الله مددی، استاد خارج فقه و اصول: کشور در خطر است/ به هیچ وجه بحث انقلابی و ضد انقلابی نکنید/ دلار به 61 هزار تومان رسیده؛ دردآور است، بیش از 9 هزار بار پول ما سقوط کرده/ ایرانی مجبور شده با این وضعیت بسازد؛ پول مثل خون است
  • ظرفیت صادرات ایران به روسیه ۲۰ برابر الان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته