Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: این دانشگاه در دوسال گذشته تاکنون با رویکرد مبتنی بر محورهای؛ ساماندهی برخی امور دانشگاه، توسعه کیفی فعالیت‌های دانشگاه‌ها و تثبیت حقوقی مراکز فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسن طغرانگار عصر امروز (سه‌شنبه 24 مهرماه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه مطلوب هر جامعه انسانی است و بدون دانش این توسعه امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه سهم دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی ماهر در هر جامعه‌ای بی‌بدیل است، گفت: یکی از بال‌های دانشگاه آموزش نظری و بال دیگر آموزش مهارتی است.

 

این مقام مسوول افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی متولی دانش‌های مهارتی و کاربردی است؛ این دانشگاه در دوسال گذشته تاکنون با رویکرد مبتنی بر محورهای؛ ساماندهی برخی امور دانشگاه، توسعه کیفی فعالیت‌های دانشگاه‌ها و تثبیت حقوقی مراکز فعالیت می‌کند.

 

طغرانگار با یادآوری اینکه این دانشگاه ربع قرن سابقه دارد و به مرور از برخی ریل های خود منحرف شده است، گفت: در دوسال اخیر تاکید براین بوده است که برخی از امور دانشگاه ساماندهی پیدا کند که در حوزه مدرسان این مهم انجام شده است.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: در دانشگاه‌های جامع استان یک‌هزار مدرس وجود دارد که با مصاحبه مجدد از صلاحیت‌های علمی و اخلاقی آنان اطمینان پیدا کردیم.

 

وی با بیان اینکه کارورزی در دانشگاه‌های جامع به صورت مشخص‌تری برگزار می‌شود، گفت: از صاحبان صنایع درخواست شده تا در تدوین برنامه‌های دانشگاه حضور داشته باشند که همین امر در کاهش معضل بیکاری فراغ التحصیلان دانشگاهی اثرگذار است.

 

این مقام مسوول به تعاملات بین المللی دانشگاه های جامع علمی و کاربردی اشاره کرد و گفت: از این طریق می توان کشورهای دیگر را از سرمایه های انسانی کشور مطلع کنیم؛ برای شناساندن ظرفیت‌ها و استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر بالاخص آلمان تعاملات بین المللی را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی به چالش‌های مراکز دولتی دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی در پی مصوبه‌ای مبنی بر منع دولت در پرداختن به امر آموزش اشاره کرد و گفت: این امر منجر به تعطیلی این مراکز در استان شده است.

 

طغرانگار با اشاره به اینکه این دانشگاه در اسناد بالادستی وضعیت محکمی دارد و باید تا پایان برنامه پنج‌ساله به ظرفیت 2 برابری برسد، گفت: از اینرو تلاش می شود تا ظرفیت مراکز دولتی این دانشگاه‌ها به مراکز خصوصی منتقل شود.

 

90 کدرشته در مراکز آموزشی علمی و کاربردی استان زنجان ارائه می شود

معاون علمی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان هم با اشاره به اینکه این دانشگاه متولی آموزش‌های مهارتی است، گفت: این دانشگاه فعالیت خود در استان را از سال 80 آغاز کرده است.

 

لیلا ناصریان با اشاره به اینکه در استان زنجان 18 مرکز فعال وجود دارد که از این تعداد 10 مرکز دولتی و هشت مرکز غیردولتی است، گفت: دانشجویان در چهار بخش صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگی وهنر و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

 

به گفته ناصریان، در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی استان 90رشته وجود دارد که 61 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و 39 درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی شیراز کانون های مساجد ایلام پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین اوقات فراغت اردبیل کارورزی فارغ التحصیلان طرح کارورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟

آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی به‌تازگی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، در آیین‌نامه جدید نکات مهمی درباره شهریه مدارس و ساعات کار معلمان مدارس غیردولتی ذکر شده است.

به گزارش تسنیم، وزارت آموزش و پرورش سال گذشته درباره شهریه مدارس غیردولتی اعلام کرد که حداکثر شهریه مدارس غیردولتی با فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

برای سال تحصیلی جدید یعنی مهر ۱۴۰۳ هنوز سقف شهریه مدارس غیردولتی اعلام نشده، اما دستورالعمل شهریه ابلاغ شده است.

در همین ارتباط احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ابلاغ شهریه مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: بخشنامه شهریه مدارس و مراکز غیردولتی روز گذشته به استان‌ها ابلاغ شد و امسال براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی، آیتم‌های جدیدی در تعیین شهریه مدنظر است.

ساعت فعالیت معلمان مدارس غیردولتی

مواد ۱۵ و ۱۶ اصلاحیه قانون تأسیس مدارس غیردولتی به این موارد اشاره دارند: ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیر رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس، ۳۰ ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی این مدارس و مراکز ۳۶ ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شورا‌های آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

تأیید فنی، استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور و مورد تأیید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف پنج سال نسبت به اعمال ضوابط و استاندارد‌های فضا و تجهیزات مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی موجود اعم از ملکی و استیجاری اقدام کند.

وی افزود: مناطق آموزش و پرورش باید از نزدیک مدارس غیردولتی را رصد کنند و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها را مطابق با ۷ آیتم تعیین شده در الگوی شهریه که شامل مقطع تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و نرخ تورم رسمی کشور است، بررسی و پس از آن شهریه مدرسه را تایید کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: به تدریج شهریه مدارس غیردولتی بر روی سامانه مشارکت‌ها به آدرس www.mosharekatha.ir قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند از میزان شهریه مدارس مطلع شوند.

پیش ثبت‌نام با شهریه سال گذشته

محمودزاده با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی براساس شهریه سال گذشته است، گفت: اگر خانواده‌ها به هر دلیلی از ثبت‌نام قطعی منصرف شدند، مبلغ پیش ثبت‌نام باید به طور کامل به آن‌ها پرداخت شود.

وی درباره سقف شهریه مدارس غیردولتی بیان کرد: شهریه هر مدرسه متناسب با امکانات و عملکرد مدرسه و شهریه سال گذشته متفاوت است و به محض تکمیل بارگذاری اطلاعات از سوی مدارس، سقف شهریه را تعیین می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در پایان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت شهریه مصوب امکان جریمه نقدی مؤسس تا ۱۰۰ درصد شهریه ابلاغی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟