Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا شمس اردکانی دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو عصر امروز در حاشیه مراسم نشست تخصصی تغذیه که به مناسبت روز جهانی تغذیه در دانشکده طب سنتی علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طب سنتی به تغذیه سالم اهمیت زیادی می‌دهد زیرا معتقد است که نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با سبک زندگی سالم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش طب سنتی در راستای بهره‌مندی بیشتر مردم برای یک زندگی سالم و داشتن تغذیه سالم است و این طب توانایی درمان بیماری‌های مختلف را دارد.

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو اضافه کرد: ما باید به سوی فرهنگ و مکتب غنی طب سنتی و ایرانی حرکت کنیم و طب سنتی همیشه سعی در حفظ سلامتی دارد و موضوع درمان در اولویت بعدی قرار دارد.

نگاه طب سنتی به بیماری‌ها، پیشگیری است

شمس اردکانی تأکید کرد: نگاه طب سنتی به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها است و درمان در درجه بعدی از نظر طب سنتی قرار دارد.

وی اظهار کرد: تغذیه باید بهتر مورد توجه قرار بگیرد و جایگاه ایران باید در این زمینه ارتقاء پیدا کند.

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو ادامه داد: ما در طب سنتی فرمول و شاخص خاصی نداریم و این طب علت بیماری را شناسایی می‌کند و کار اصلی‌ آن درمانگری نیست.

وی اضافه کرد: در طب سنتی به طور مثال به موضوع چاقی اهمیتی داده نمی‌شود بلکه به دنبال ریشه‌یابی علت چاقی است و از نظر این طب هر فرد، نسخه مخصوص و جداگانه‌ای دارد.

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو گفت: طب سنتی از سبک زندگی به عنوان عاملی مؤثر در زندگی یاد می‌کند که تغذیه یکی از مهم‌ترین اصل در سالم زیستن است.

شیدا شهنام رئیس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو در ادامه مراسم، اظهار کرد: یکی از نقش‌های کمیسیون‌های ملی ظرفیت‌سازی برای کشورهاست و یکی از افتخارات ما اعطای کرسی تاریخ طب سنتی از طرف یونسکو به ایران است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند چین و هند علاقمند به دریافت کرسی دریافت تاریخ طب سنتی بوده‌اند، افزود: کرسی تاریخ طب سنتی به دلیل فعالیت یک ساله ایران به ما اعطا شده است.

شهنام گفت: ما در ایران دارای 18 کرسی یونسکو هستیم که کرسی طب سنتی یونسکو در کشورمان  بسیار فعال است.

رئیس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو یادآوری کرد: موضوع تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است که بحران سلامت در دنیا نیز به مقوله تغذیه باز می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذایی سنتی با ۲۴۰ کیلو گوشت و استخوان گاو (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک ترفند سریع برای تیز کردن و تعمیر تیغه چرخ گوشت و میکسر (فیلم) یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار (فیلم) هزاران رأس بوفالو در مزارع هند پرورش، ذبح و بسته بندی می‌شوند (فیلم)

دیگر خبرها

  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد
  • فارن پالیسی: نتانیاهو از جنگ تغذیه می‌کند
  • جشنواره رود و ریل؛ ۳۰ فروردین در در لرستان
  • رازهای داشتن پوست سری سالم: راهنمای کامل تمیز کردن پوست سر (فیلم)
  • سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»
  • بازگشت یک فلسطینی به خان یونس با خودرویی نیمه سالم (فیلم)
  • طبخ غذایی سنتی با ۲۴۰ کیلو گوشت و استخوان گاو (فیلم)
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا