Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قلاده خرس به همراه توله‌هایش در منطقه حفاظت شده شکار ممنوع کوه‌خم واقع در شهرستان ارسنجان‌ مشاهده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این منطقه حفاظت شده نزدیک روستای اسلام آباد قرار دارد و فیلم ‌این خرس و توله‌هایش هنگامی‌ که به باغ‌های روستای اسلام آباد نزدیک شده‌اند، توسط یکی از عشایر شهرستان ارسنجان گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اداره محیط زیست شهرستان ارسنجان با توجه به ارزشمند بودن گونه خرس قهوه‌ای، جوامع محلی را با هدف حفاظت از این حیوان و سایر حیوانات این زیستگاه‌ آموزش داده است.

خرس قهوه‌ای پستانداری از راسته گوشتخواران بزرگ جثه است که وزن آن بین 90 تا 400 کیلوگرم بوده و گونه‌هایی از آن در ایران زندگی می کند.

این نوع از حیوانات وحشی، در مناطق مرکزی و شمالی استان فارس، نظیر شهرستان های شیراز، مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان و ... دیده شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه شکار ممنوع کوه خم شهرستان ارسنجان 33 هزار و 500 هکتار وسعت دارد و از سال 92 تحت حفاظت قرار گرفته و شکار در آن ممنوع شده است.
از این منطقه به عنوان یک کریدور بین پارک ملی بختگان و منطقه شکار ممنوع توجردی بوانات یاد می شود و از زیستگاه‌های منحصر به فرد خرس قهوه‌ای در ایران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام خرس قهوه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه اشاره کرد و گفت: این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در این منطقه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز تصاویر خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شد، افزود: این موضوع نشان دهنده پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستداران محیط زیست و حیات وحش بتوانیم شاهد احیای بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت ثبت تصاویر از گونه‌های شاخص، آنها را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده انجام شود.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند و حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور است.

دیگر خبرها

  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • مشاهده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه (فیلم)
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه توسط محیط‌بانان لرستان+فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • فیلم/ مشاهده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار