Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با تاکید بر ارتقا شاخص‌های درمانی در استان با اشاره به اینکه سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران تحت پوشش بیمه سلامت مازندران پرداخت می‌شود گفت: ۱.۷ میلیون نفر در مازندران بیمه رایگان روستایی شدند. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رسول ظفرمند امروز در نشست خبری هفته بیمه سلامت، اظهار داشت: در سال 90 بر اساس ماده پنج قانون پنجم توسعه کشور مقرر شده بود صندوق‌های درمانی بیمه‌‍ای تجمیع و سازمان بیمه سلامت ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ارائه خدمات بیشتر هر چند این تجمیع هنوز کامل نشده است ولی به برخی اهداف دست پیدا کردند که نکته اصلی پوشش همگانی همه مردم است.

وی افزود: بیماران بدانند امروز کیفیت خدمت دربخش خصوصی و دولتی تفاوتی ندارد و  شان بیماران در مراکز درمانی حفظ می‌شود. بیمه سلامت مازندران سالانه 700 میلیارد تومان برای درمان پرداخت می‌کند که با آگاه ‌سازی جامعه می‌توانیم مراقبت‌ها را افزایش و بیماری را کاهش دهیم.

ظفرمند با اشاره به ایجاد نگاه ویژه و مطلوب جامعه به درمان، ادامه داد: اگر ضعف‌های احتمالی را کنار بگذاریم مهم‌ترین نقطه قوت کشور ما این است که تمام جمعیت را تحت پوشش درمان قرار داد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با توجه به هزینه‌های میلیونی درمان، بیمه موجب کاهش تنش‌های اجتماعی در جامعه شده است و نقطه عطفی در سلامت کشور محسوب می‌شود.

ظفرمند تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان همگانی در مازندران روند کاهشی داشته و از 300 هزار نفر در سال 93 این میزان در حال حاضر کاهش پیدا کرده و به 270 هزار نفر بیمه رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: از یک میلیون و 700 هزار نفر در مازندران یک میلیون روستایی بیمه رایگان می‌شوند که کمک مهمی به جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 96 بیمه همگانی سلامت یک میلیون و 900 بار مراجعه انجام شده است که هر مراجعه به مراکز بیمه‌ای و درمانی حدود 57 هزار تومان هزینه دربرداشته است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: در مازندران جمعیت غیر روستایی 700 هزار نفری در سال 97 یک و نیم میلیارد بابت داروهای رایگان اختصاص داده شده است که در مازندران حتی 30 درصد حق الهزینه ای که برعهده بیمار است دریافت نمی‌شود علی‌رغم اینکه در استان های دیگر این هزینه دریافت می‌شود.

وی گفت: از 35 هزار تومان ویزیت پزشک متخصص تنها 10 درصد را بیمار پرداخت می‌کند، 90  درصد را بیمه سلامت پرداخت و همچنین در ویزیت دولتی پنجاه درصد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

ظفرمند بیان کرد: در پرداخت مطالبات پزشک خانواده سعی کردیم به روز باشد و در حال حاضر مطالبات را 45 روز پرداخت و این طرح برای جامعه مهم است.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی از پرداخت مطالبات تمام داروخانه‌های طرف قرارداد این بیمه تا پایان اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت استان، فریده جعفری با اشاره به مطالبات داروخانه‌ها اظهار کرد: مطالبات همه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است.

وی افزود: از تیر سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مطالبات پزشکان (مطب‌ها) تا پایان اسفند پرداخت شده و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و مؤسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

جعفری ادامه داد: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی‌الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تأمین منابع بخشی از مطالبات دانشگاهی مربوط به بهمن نیز در دست پرداخت است.

کد خبر 749758

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲