Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲ نخبه قرآنی خراسان رضوی در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم مقام برتر را در رشته‌های حفظ ۱۰، حفظ ۲۰، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و بخش معارفی مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کسب کردند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۱۰، حفظ ۲۰، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و بخش معارفی در اراک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخبگان خواهر و برادر قرآن کریم خراسان رضوی در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۱۰، حفظ ۲۰، حفظ کل، قرائت تحقیق و بخش معارفی ویژه آقایان شامل رشته‌های حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف و تفسیر قرآن موفق به‌کسب ۲۲ مقام شدند.

در این دوره از مسابقات قرآن کریم در بخش آقایان در رشته قرائت تحقیق حسین‌پورکویر و مختار دهقان حائز رتبه عالی و سید امید حسینی‌نژاد و مهدی شجاع شایسته تقدیر شدند.

در رشته حفظ کل نیز رضا گلشاهی رتبه ممتاز را کسب کرد و محمد خاکپور شایبسته تقدیر شد، همچنین سید حجت ترحمی و سید حامد حسینی در رشته قرائت ترتیل حائز رتبه عالی شدند.

در حفظ ۱۰ جزء علی سبزه موفق به‌کسب رتبه عالی شد و در حفظ ۲۰ جزء رضا حسنی، حائز رتبه ممتاز شد و سعید قره‌داشی و حسام فیوضی رتبه عالی را کسب کردند.

در بخش معارفی ویژه آقایان در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم هاشم وحیدیان با امتیاز ۱۰۸.۱۵ رتبه اول را کسب کرد و در رشته حفظ و معارف علی فتحی با امتیاز ۶۶.۳۰ شایسته تقدیر شد.

محمدرضا بخشی با امتیاز ۸۷.۴۵ و سید مجتبی جلیل‌زاده با امتیاز ۷۷.۳۵ در رشته تفسیر قرآن کریم به‌ترتیب رتبه اول و چهارم را کسب کردند.

همچنین، بانوان نخبه قرآنی خراسان رضوی در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم موفق به‌کسب ۶ مقام برتر در رشته‌های مختلف شدند.

در رشته قرائت ترتیل فرزانه کلالی رتبه عالی را کسب کرد و در رشته قرائت تحقیق مرضیه میرزایی‌پور نیز حائز رتبه عالی شد.

در حفظ ۱۰ چزء علیه مهدوی‌خواه رتبه ممتاز را کسب کرد و در حفظ ۲۰ جزء رویا فضائلی حائز رتبه عالی و فاطمه خالقی شایسته تقدیر شد.

در بخش معارفی نیز در رشته حفظ و معارف نرگس شرفی مقام اول را کسب کرد.

همچنین، صبح امروز مراسم استقبال از بانوان نخبه قرآنی خراسان رضوی با حضور رئیس اداره امور قرآنی و مشاور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در امور بانوان در محل ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.

گفتنی است؛ است چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۰ مهرماه در اراک آغاز و ۲۳ مهرماه به‌کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود