Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مقامات آمریکایی و به ویژه مقاماتی که رویکرد ضد ایرانی سخت تری دارند بارها اعلام کرده اند که هدف از تحریم ها و تهدیداتشان علیه ایران نظام حاکم بر ایران است و نه مردم این کشور، اما بارها نیز شاهد سخنان و اقداماتی از سوی آن بوده ایم که تناقض رفتاری آن ها را آشکار کرده است.

به گزارش تابناک، مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده اند که دوستدار مردم ایران هستند و مسئله اصلی آن ها نه با مردم بلکه با نظام سیاسی است و تحریم ها اعمال شده نیز برای تضعیف حاکمیت بوده و نه جامعه ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی رغم این ادعاها، ما در اکثر مواقع شاهد اقدامات آمریکایی ها علیه جامعه ایران بوده ایم. از شلیک به هواپیمای مسافربری ایران گرفته تا تحریم هایی که زندگی مردمان ایرانی در دور افتاده ترین نقاط کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

با این حال، به نظر می رسد رویکرد آمریکا علیه ایران وارد فاز جدیدی شده که با یک نگاه نژاد پرستانه بنیان های هویتی مردمان ایرانی هدف قرار گرفته است.

در همین زمینه، لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی در سنای ایالات متحده آمریکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی انزجار خود از «ژن ایرانی» را اعلام کرد.

این سناتور آمریکایی در توهینی بی سابقه و با لحنی تمسخر آمیز عنوان کرد: اگر آزمایش دی ان ای بدهد، شاید ایرانی بودنش ثابت شود و این وحشتناک است.

لیندسی گراهام این شوخی زشت و ضد ایرانی را در پاسخ به انتشار آزمایش DNA سناتور دموکرات «الیزبت وارن » به زبان  آورد.

 بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران از الیزابت وارن نماینده دموکرات سنا درخواست کرد  تا آزمایشDNA بدهد.

این درخواست ترامپ با چاشنی طنز و تحقیر همراه بود چرا که وی تاکید کرد اگر الیزابت وارن با آزمایش DNA ثابت کند اجدادش از بومیان اصیل آمریکا هستند به موسسه انتخاباتی وی مبلغی قابل توجه وجه نقد را اهدا می کند.

اما این اظهار نظر و درخواست رئیس جمهور ایالات متحده پس از آن مطرح شد که نتایج یافته های یک آزمایش انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نشان داد که بر اساس "شواهد قوی" وارن از بومیان اصیل ایالات متحده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لیندسی گراهام ایران ژن تمسخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آزمایش فناوری هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند که به شناسایی اهداف در میدان نبرد با استفاده از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته این رسانه آمریکایی، تحقیقات در مورد این فناوری که «پروژه ماون» (Project Maven) نام دارد، ابتدا به‌عنوان یک قرارداد دولتی توسط گوگل شش سال پیش انتخاب شد.

با این حال، پس از مخالفت مهندسان و کارمندان که نمی‌خواستند در ساخت ابزار هوش مصنوعی برای استفاده نظامی شرکت کنند، این غول فناوری از این پروژه که توسط سایر پیمانکاران انتخاب شد، کنار رفت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون، این فناوری در خط مقدم اوکراین در حال آزمایش است، آن هم در شرایطی که افسران غربی و اوکراینی، همراه با برخی از پیمانکاران نظامی ارشد سیلیکون ولی، «در حال بررسی راه‌های جدید برای یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روسیه هستند.»

تاکنون، نتایجی که از این آزمایش گزارش شده، «مختلف» است. در حالی که پروژه ماون به فرماندهان اجازه می‌دهد تا حرکات نیروهای روسی را شناسایی کرده و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی گام‌های بعدی خود استفاده کنند، ظاهرا آوردن «داده‌های قرن بیست و یکم به سنگرهای قرن نوزدهم دشوار بوده است.»

به گفته تایمز، یکی از موانع اصلی این است که به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا تنها می‌تواند بدون ارائه جزئیات دقیق هدف‌گیری، «تصویری از میدان نبرد» را به اوکراینی‌ها ارائه کند.

با توجه به توانایی روسیه برای انطباق سریع با فناوری‌های مورد استفاده طرف اوکراینی، مشخص نیست که آیا فناوری جدید اصلا می‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا خیر. این نشریه آمریکایی می‌گوید: «وقتی فناوری جدید با وضعیت اسفناک جنگ خندق‌های قدیمی روبرو می‌شود، نتایج به ندرت آن چیزی است که برنامه‌ریزان پنتاگون انتظار داشتند.»

با این وجود، جنگ اوکراین همچنان در ذهن مقامات آمریکایی «حکم رگه طلا برای ارتش آمریکا» را دارد و محل آزمایش فناوری‌هایی است که به سرعت در حال تکامل هستند.

ژنرال «کریستوفر تی. دوناهو» که فرماندهی لشکر ۱۸ هوابرد ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، به نیویورک‌تایمز گفت: «در نهایت، اینجا (اوکراین) آزمایشگاه ما شد.»

به گزارش راشا تودی، در همین حال، روسیه بارها دخالت فزاینده آمریکا در این جنگ را محکوم کرده است. مسکو آن را به‌عنوان یک جنگ نیابتی توصیف می‌کند که توسط واشنگتن و شرکای آن انجام می‌شود و از اوکراینی‌ها به عنوان «گوشت دم توپ» برای پیشبرد منافع غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا