Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@21:24:35 GMT

نیویورک آخر هفته بدون تیراندازی را تجربه کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۶۵۱۲

به گزارش پارس نیوز، 

ساکنان نیویورک پس از 25 سال، آخر هفته پایتخت اقتصادی آمریکا، بدون قتل و تیراندازی رقم خورد.
جیمز آنیل رئیس پلیس نیویورک در این باره گفت: خبر خوبی بود. پس از دهه ها، ما جمعه، شنبه و یکشنبه آرامی را پشت سر گذاشتیم. نه تیراندازی داشتیم و نه گزارشی از قتل. این نقطه عطفی در تاریخ نیویورک است و همه ساکنان این کلان شهر می توانند به آن افتخار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلس نیویورک افزود: آخرین باری که ساکنان شهر هشت و نیم میلیونی نیویورک آخر هفته بدون قتل و تیراندزای را تجریه کردند، مربوط به سال 1993 است و از آن تاریخ تا کنون ما هر هفته روزهای شنبه و یکشنبه شاهد قتل هستیم.
رئیس پلیس نیوریورک از آخر هفته گذشته به عنوان آخر هفته رویایی نام برد اما با این حال هشدارداد که مردم نباید احساس کنند که اوضاع آرام شده است.
تنها در نیمه نخست سال جاری میلادی، 147 نفر با شلیک گلوله جان خود را در نیویورک از دست داده اند؛ آماری که نسبت به مدت مشابه در سال 2017، هشت درصد افزایش یافته است.
بر اساس گزارش های رسمی، از ابتدای سال 2018 میلادی تا هفتم اکتبر، حدود 600 نفر در این شهر گلوله خورده‌اند.
آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که در آن مالکیت بر سلاح گرم برای افراد غیرنظامی قانونی به شمار می‌رود چرا که متمم دوم قانون اساسی آمریکا این حق را برای تمام شهروندان به رسمیت شناخته است. با وجود تلاش‌های گسترده، به ویژه از سوی نمایندگان و سناتورهای دموکرات برای محدود شدن این آزادی، مالکیت سلاح گرم در آمریکا، کماکان تقریبا برای همه قانونی است. لابی‌های مرتبط با انجمن ملی سلاح، یکی از عواملی است که اجازه تحدید این آزادی را نمی‌دهد.
آمارها نشان می دهد که تعداد قربانیان خشونت های مسلحانه در آمریکا از ابتدای دهه 1970 یعنی قریب به 50 سال از تعداد کشته شدگان در جنگ های امریکا طی 230 سال گذشته بیشتر بوده است.
افزایش قربانیان ناشی از تیراندازی های مستقیم در آمریکا در حالیست که بیماران روانی، سرخوردگان اجتماعی و جنایتکاران قصی القلب همچون استفن پادوک، عامل کشتار لاس وگاس به راحتی به سلاح دسترسی دارند.
 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نیویورک پایتخت قتل تیراندازی رئیس پلیس کلان شهر قانون اساسی خشونت جنگ پایتخت تعطیلات تیراندازی کلان شهر نیویورک پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آزمایش فناوری هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند که به شناسایی اهداف در میدان نبرد با استفاده از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته این رسانه آمریکایی، تحقیقات در مورد این فناوری که «پروژه ماون» (Project Maven) نام دارد، ابتدا به‌عنوان یک قرارداد دولتی توسط گوگل شش سال پیش انتخاب شد.

با این حال، پس از مخالفت مهندسان و کارمندان که نمی‌خواستند در ساخت ابزار هوش مصنوعی برای استفاده نظامی شرکت کنند، این غول فناوری از این پروژه که توسط سایر پیمانکاران انتخاب شد، کنار رفت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون، این فناوری در خط مقدم اوکراین در حال آزمایش است، آن هم در شرایطی که افسران غربی و اوکراینی، همراه با برخی از پیمانکاران نظامی ارشد سیلیکون ولی، «در حال بررسی راه‌های جدید برای یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روسیه هستند.»

تاکنون، نتایجی که از این آزمایش گزارش شده، «مختلف» است. در حالی که پروژه ماون به فرماندهان اجازه می‌دهد تا حرکات نیروهای روسی را شناسایی کرده و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی گام‌های بعدی خود استفاده کنند، ظاهرا آوردن «داده‌های قرن بیست و یکم به سنگرهای قرن نوزدهم دشوار بوده است.»

به گفته تایمز، یکی از موانع اصلی این است که به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا تنها می‌تواند بدون ارائه جزئیات دقیق هدف‌گیری، «تصویری از میدان نبرد» را به اوکراینی‌ها ارائه کند.

با توجه به توانایی روسیه برای انطباق سریع با فناوری‌های مورد استفاده طرف اوکراینی، مشخص نیست که آیا فناوری جدید اصلا می‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا خیر. این نشریه آمریکایی می‌گوید: «وقتی فناوری جدید با وضعیت اسفناک جنگ خندق‌های قدیمی روبرو می‌شود، نتایج به ندرت آن چیزی است که برنامه‌ریزان پنتاگون انتظار داشتند.»

با این وجود، جنگ اوکراین همچنان در ذهن مقامات آمریکایی «حکم رگه طلا برای ارتش آمریکا» را دارد و محل آزمایش فناوری‌هایی است که به سرعت در حال تکامل هستند.

ژنرال «کریستوفر تی. دوناهو» که فرماندهی لشکر ۱۸ هوابرد ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، به نیویورک‌تایمز گفت: «در نهایت، اینجا (اوکراین) آزمایشگاه ما شد.»

به گزارش راشا تودی، در همین حال، روسیه بارها دخالت فزاینده آمریکا در این جنگ را محکوم کرده است. مسکو آن را به‌عنوان یک جنگ نیابتی توصیف می‌کند که توسط واشنگتن و شرکای آن انجام می‌شود و از اوکراینی‌ها به عنوان «گوشت دم توپ» برای پیشبرد منافع غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت