Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@11:25:26 GMT

تست آلایندگی ۲۶۷ دستگاه خودروی سنگین در حال تردد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۶۵۲۵

به گزارش ایلنا، اکیپ کنترل آلایندگی کنار جاده‌‌‌‌‌‌ای به همراه پلیس از پنجم مهرماه نسبت به کنترل آلایندگی ۲۶۷ دستگاه خودروی سنگین در حال تردد اقدام کرده که از این تعداد ۲۶ دستگاه فاقد معاینه فنی و ۶۴ دستگاه در آزمون آلایندگی مردود شده است.

این خودروها به علت نداشتن معاینه فنی یا تولید آلایندگی بیش از حد مجاز توسط پلیس جریمه و در صورت نیاز فک پلاک شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمناً ۴۹ دستگاه خودرو به رغم داشتن معاینه فنی، به علت مردودی در آزمون آلایندگی، جریمه و معاینه فنی آن ها ابطال شده است.

در این طرح یک ماهه سرویس کارکنان چندین ارگان و سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته و کنترل برخی از سازمان‌‌‌‌‌‌ها به علت عدم همکاری لازم در ورود به توقفگاه‌‌‌‌‌های اتوبوس‌‌‌‌‌های سرویس کارکنان به تعویق افتاده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با توجه به اهمیت موضوع و نیاز به کنترل وضعیت آلایندگی این خودروها، جهت اخذ مجوزهای لازم برای ورود مکاتبه با دادستانی انجام شده و این مسئله به جدیت از مراجع قانونی ذیربط در حال پیگیری است. بدون تردید اثربخشی این طرح مستلزم همکاری سایر ارگان‌‌‌‌ها و سازمان‌‌‌‌‌ها در این خصوص بوده و مشارکت در اجرای آن نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان ایفا خواهد کرد.

بنا بر بخشنامه استاندار به کلیه وزارتخانه و دستگاه‌‌‌‌‌‌های اجرایی مبنی بر الزام استفاده از خودروهای دارای معاینه فنی، کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر تهران، ادامه خواهد داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ستاد معاینه فنی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این گجت با روشی متفاوت از متدهای معمول مانند فن و لباس های حجیم، یک راه حل ساده تر برای مدیریت دمای بدن در محیط های مختلف ارائه می کند.

Reon Pocket5 یک فن ساده نیست بلکه ماژول ترمو الکتریک و مجموعه ای از حسگرها دارد تا اطراف فرد آب وهوایی خاص بسازد. این حسگرها دمای بدن، رطوبت و حتی حرکات او را رصد می کنند تا راحتی او را فراهم کنند.

دستگاه مذکور دارای ۵ درجه خنک کنندگی برای روزهای گرم و ۴ درجه گرما برای مواقع سردتر است. گجت برای بهبود عملکرد همراهReon Pocket Tag عرضه می شود که یک حسگر کوچک برای ردیابی دما و رطوبت مناسب است و داده های جمع آوری شده را به دستگاهی می فرستد که روی گردن قرار می گیرد. این روند به Reon Pocket5کمک می کند تا براساس احساس سرما و گرمای کاربر، دما را متناسب کند.

همچنین افرادی که تمایل دارند به طور دستی این گجت را کنترل کنند، می توانند از یک اپلیکیشن مخصوص استفاده و سطح گرما و سرما را با کمک بلوتوث تطبیق دهند. این اپ قابلیت شخصی سازی را دارد و برای فعالیت هایی مانند کوهنوردی با دمای سناور مناسب است.

عمر باتری گجت با یک بار شارژ ۱۷ ساعت اعلام شده که برای استفاده بیشتر نیز مناسب است.

طرح اولیه Reon Pocketقبلا ارائه شده بود. سیستم کنترل آب وهوای شخصی سازی شده سونی در سال ۲۰۱۹ میلادی در ژاپن ارائه شد و نسخه های بعدی آن نیز در بازارهای آسیایی عرضه شدند. Reon Pocket5 برای عرضه جهانی ارائه و نخست در انگلیس فراهم خواهد شد.

کد خبر 6094776 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تردد خودرو‌ها در آزادراه قزوین - کرج نیمه سنگین است
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • محور کندوان دوطرفه شد/ ترافیک سنگین در هراز
  • ترافیک در محور‌های ارتباطی مازندران سنگین شد
  • ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران سنگین شد
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند