Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک مقام پالایشگاه مانگالورهند در حاشیه کنفرانسی گفت این پالایشگاه انتظار دارند دهلی‌نو در این ماه معافیتی برای واردات نفت ایران از آمریکا دریافت کنند.

آمریکا از 4 نوامبر تحریم‌های نفتی علیه ایران را به صورت رسمی اجرایی می‌کند.

یک مقام آمریکایی در اوایل این ماه گفته بود دولت ترامپ در حال بررسی اعطای معافیت از تحریم‌ها برای کشورهایی است که واردات نفت از ایران را کاهش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند پس از چین دومین واردکننده بزرگ نفت ایران است که روابط نزدیکی با تهران دارد. هند همچنین در حال ساخت بندر چابهار است که احتمالا در سال 2019 فعالیت در آن آغاز خواهد شد.

ام ونکاتش، مدیرعامل مانگالور به خبرنگاران گفت: «این معافیت به سرعت اتفاق خواهد افتاد و امیدواریم این ماه اعطا شود.»

وی افزود: «هند به این معافیت‌ها امید دارد زیرا خرید نفت از ایران را کاهش داده است... جایگزین کردن نفت ایران آسان نیست.»

این مقام هندی گفت مانگالور تمایل دارد به جای نفت ایران نفت عراق را بخرد. این شرکت تاکنون مبالغی به روپیه به ایران برای نفت وارداتی از این کشور پرداخت کرده است.

ونکاتش توضیح داد مانگالور قرارداد سالانه برای خرید 4.5 میلیون تن نفت ایران دارد که تاکنون 60 تا 70 درصد آن را دریافت کرده است. این شرکت گزینه ای در قرارداد برای خرید یک میلیون تن نفت اضافی دارد.

وی گفت: «برای هند مهم است که مقداری از نفت را از ایران دریافت کند در غیر اینصورت عربستان و تولیدکنندگان بزرگ توانایی افزایش تولید ندارند. این بر قیمت ها تاثیر می گذارد.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!

چین را باید بزرگ ترین خریدار نفت ایران دانست که البته بزرگ ترین وارد کننده نفت جهان نیز نام دارد و روزانه حجم بالایی از طلای سیاه جهان را خریداری می کند.

کارشناس انرژی گفت: مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز در این باره وجود دارد.

به گزارش مهر، محسن قمصری کارشناس انرژی با اشاره به اینکه ممکن است اوپک ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا بازار نفت آرام شود و قیمت کاهش یابد گفت: تلاش بر این است که اوپک ظرفیت فروش خود را افزایش دهد و در حد محدود مشکلی را به وجود نمی آورد و قابل انجام است.

به گفته این کارشناس انرژی نظر بر همین است که به صورت محدود عرضه را افزایش دهند و بازار را کنترل کنند و مشتریان نفت به دنبال این هستند که قیمت نفت افزایش پیدا نکند و هماهنگی‌هایی وجود دارد که افزایش قیمت اتفاق نیفتد.

این کارشناس انرژی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید نفتی که آمریکا در از آنها صحبت می‌کند هم اکنون نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تقریباً هیچ پالایشگاه خارجی نفت ایران را خریداری نمی‌کند و تنها چین مشتری نفت ایران است.

وی ادامه داد: چین هم با توجه به روابطی که با ایران دارد و مصالح ملی که دارند به نظر نمی‌رسد نفت ایران را کنار بگذارد؛ زیرا نفت خوب و مناسبی دریافت می‌کنند.

این کارشناس انرژی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد: این خبرها بیشتر جنگ رسانه‌ای هستند تا بتوانند بازار را متشنج کنند و مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز وجود دارد.

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با ۳۵‌میلیارد دلار در سال‌رونق بخشیده است.

بر اساس گزارش شرکت داده ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال‌جاری میلادی، به‌طور متوسط یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت در روز فروخته که تقریبا تمامی آن توسط چین خریداری‌شده‌است.این میزان، بالاترین سطح فروش نفت ایران از سال ۲۰۱۹ است.

موفقیت ایران در صادرات نفت‌خام، بیانگر یکی از دلایل اصلی است که ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا به‌دنبال افزایش فشار بر تهران پس از حمله تنبیهی موشکی و پهپادی این کشور به اسرائیل هستند. واشنگتن و اتحادیه اروپا با هدف منصرف‌کردن اسرائیل از تشدید درگیری با تهران یا انتقام‌جویی نظامی، در حال تدارک تحریم‌های جدید علیه جمهوری‌اسلامی هستند.

در هر حال، صادرات نفت ایران پس از ۶ سال ‌به دوران موسوم به برجام رسیده یا به آن بسیار نزدیک شده‌است. نکته مهم آنکه آمارهای صادرات رسمی نفت‌خام ایران با یک فاز ‌تاخیر اعلام می‌شود، بنابراین از هم‌اکنون انتظار داریم آمارهای رسمی جذابی مخابره شود اما باید یک نکته را نیز در این‌خصوص مدنظر قرار داد، نوسان قیمت جهانی نفت‌خام در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه از افت نرخ شدید در روزهای اخیر حکایت دارد تا جایی‌که برنت کف ۹۰ دلاری را از دست داد و تا لحظه تنظیم این گزارش، با نزدیک به یک‌درصد سقوط روزانه به نزدیکی ۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»