Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران نبود معاون خانم در این نهاد را رخدادی عجیب دانست و بیان کرد: چطور ممکن است که در پایتخت کشور حتی یک معاون زن در شهرداری وجود نداشته باشد؟ به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محمدعلی افشانی در نشست تودیع و تکریم حجت الله میرزایی معاون سابق و معارفه سکینه اشرفی معاون جدید برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه خودم می‌دانم از زحمات آقای میرزایی و همکارانشان طی دوره تصدی ایشان و این دوره جدید تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امیدوارم آقای میرزایی هر جا هستند موفق و سالم باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه بحث مدیریتی ایجاب می‌کند هر مدیری وقتی جایی منصوب می‌شود با توجه به دیدگاه‌ها و تفکر خودش نسبت به چگونگی انجام کار تصمیماتی بگیرد، گفت: تمام این اقدامات مدیر برای این است که یک مجموعه منسجم و هماهنگ در کنارش باشند. اساسا سازمانی که در آن انسجام نباشد سازمان نیست. وقتی می‌گویند جایی سازمان ندارد، یعنی وحدت رویه ندارد.

او مهم‌ترین نیاز یک سازمان را انسجام، وحدت رویه و تلاش همزمان بیان کرد و افزود: نیاز است درون یک سازمان هم جهتی وجود داشته باشد. زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که اهداف سازمان با اهداف بخش‌های مختلف آن یک جهت داشته باشد. اگر باهم زاویه داشته باشند و هم جهت نباشند هیچ وقت آن سازمان به هدفش نخواهد رسید.

افشانی با تاکید براینکه درون یک سازمان بدترین بلا، آشفتگی است و شاید یکی از گرفتاری‌هایی که شهرداری تهران دارد این موضوع است، گفت: تلاش داریم آشفتگی را از درون شهرداری جمع کنیم. اگر کسی بخواهد سیستم به گونه‌ای باشد که در آن هر طور بخواهد رفتار کند بهترین سیستم، سیستم آشفته است. به لحاط مدیریتی هم بدترین مساله است.

به گفته افشانی؛ در یک سیستم آشفته هیچ تبعیتی وجود ندارد و آن سیستم هیچ راندمانی هم برای مردم نخواهد داشت.

شهردار تهران وجود سازمان را در حوزه برنامه ریزی دارای اهمیت بیشتری دانست و بیان کرد: برنامه ریزی اگر کارکرد درستی داشته باشد می‌تواند، سایر حوزه‌ها را هم تا حدی به سامان کند. چرا که بخش بزرگی از گزارش گیری در این بخش صورت میگیرد. ساختار ما تشکیلات ما و فناوری اطلاعات در این حوزه است.

او اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند برای تمامی بخش‌های دیگر هدایتگری کند. هر چقدر که این انسجام و وحدت در این ساختار بیشتر باشد بهره وری افزایش پیدا خواهد کرد. در مجموع امیدوارم بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

افشانی سپس افزود: به آقای میرزایی گفتم تصمیم دارم شما را تغییر دهم. ایشان گفت: همین الان بروم؟ گفتم الان نه زمانی که جایگزین شما آمد تا بتوانیم بعد از این به خوبی و خوشی با یکدیگر دیدار کنیم. چند روز یا چند ماه و چند سال دیگر ممکن است من بروم. خوشبختانه آقای میرزایی خیلی خوب برخورد کرد. درواقع رفتاری بود که از ایشان انتظار می‌رفت.

افشانی با بیان اینکه دکتر اشرفی نخستین خانم معاون شهردار تهران از تاریخ تاسیس شهرداری تا امروز است، یکی از دلایل انتخاب او به عنوان معاونت برنامه ریزی را این موضوع عنوان کرد، اما گفت که این دلیل اصلی نبود.

وی افزود: وقتی انتخابات می‌شود دو گروه در سخنرانی‌ها جایگاه پیدا میکنند؛ یکی خانم‌ها هستند و یکی جوانان. اما تا انتخابات بعدی آن‌ها فراموش می‌شوند.

او نبود معاون خانم در شهرداری تهران را رخدادی عجیب دانست و بیان کرد: چطور ممکن است که در پایتخت کشور حتی یک معاون زن در شهرداری وجود نداشته باشد.

افشانی با بیان اینکه منسجم‌ترین سازمان ایران، سازمان برنامه و بودجه بود، گفت: کارشناس‌های این سازمان واقعا کارشناس بودند. خانم اشرفی هم حدود ۹ سال در دفتر‌های اصلی رئیس گروه برنامه ریزی بودجه بود. هم در برنامه پنجم و هم ششم توسعه کل کشور ریاست کارگروه‌های مختلف را بر عهده داشت.

شهردار تهران ادامه داد: خانم اشرفی با موضوع برنامه و بودجه آشناست. آخرین مسئولیت ایشان هم معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی سیاستان بلوچستان بود.

به گفته او؛ خانم اشرفی از بانوان کارآمد و دارای تحصیلات مرتبط با حوزه کاری خود هستند که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده اند. البته از نظر پاکدستی هم جزو نیرو‌های شاخص هستند.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که همه در معاونت برنامه ریزی و مجموعه شهرداری با همدلی و همراهی و هم جهت مسئولیت خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری تهران انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان گفت: روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا صادر نشدن مجوز‌های ترافیکی با کندی پیش می‌رفت.

هادی حق‌بین، افزود:گزینه اجرایی مناسب‌تر جایگزین شد و همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: سال گذشته، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت طرح بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره دومین طرح قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح چرخه‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این طرح انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده طی یکسال به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت