Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه گفت: از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برای سفر به روسیه و جمهوری کریمه دعوت به عمل آوردیم. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش از اقدامات ترکیه و عربستان برای تحقیق در خصوص پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی نویسنده منتقد عربستانی استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسکو امیدوار است که نتایج تحقیقات درباره پرونده جمال خاشقجی به صورت علنی اعلام شود.

از سوی دیگر لاوروف در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز گفت که ریاست‌جمهوری روسیه از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برای سفر به روسیه و جمهوری کریمه دعوت به عمل آورده است.

وی افزود: سرگئی اکسیونوف رئیس‌جمهوری کریمه اخیرا به دعوت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به دمشق سفر کرد و وی دعوت ما از اسد برای سفر به سوریه و کریمه را به او ابلاغ کرد.

لاوروف گفت: اسد شریک ما است و ما به صورت منظم با شرکای سوری خود در سطح رؤسای جمهور و وزیران خارجه و بازرگانی دیدار می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما از تماس‌ها بین طرف‌های نظامی و اطلاعاتی روسیه و سوریه استقبال می‌کنیم و این امر برای مبارزه با تروریسم بسیار مهم است.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که مناطق این کشور به توسعه روابط تجاری با سوریه توجه نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,89,90,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل مأموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت گمرک و مسائل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6100056 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند