Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ناظران مستقر در کشتارگاه ها طی سال جاری بر ذبح شرعی بیش از 17 میلیون قطعه طیور و 52 هزار راس دام در سطح کشتارگاه های دام و طیور استان نظارت کردند.
وی با اشاره به نظارت بر مراکز عمل آوری و کارخانجات سوسیس و کالباس در استان گفت: مواد گوشتی که به این مراکز وارد می شود تحت نظارت دقیق ناظران است و از ورود احتمالی گوشت های غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 2 مرکز تولید سوسیس و کالباس در ارومیه و یک مورد در سلماس فعال است و در مراکز بسته بندی بزرگ و مراکز نگهداری نیز ناظران شرعی حضور دارند.
حجت الاسلام ولی زاده اضافه کرد: نصب پلمب های نشانه گذاری لاشه های گوشت دامی در کشتارگاه های دام استان توسط ناظران نشانگر ذبح شرعی و بهداشتی دام هاست.
وی بیان کرد: این امر موجب می شود تا اطمینان مردم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده تامین و باعث کاهش کشتارهای غیرمجاز نیز می شود.
حجت الاسلام ولی زاده اضافه کرد: با اجرای این طرح که در سال 1394 شروع شده است، نوع و جنس گوشت دام برای مصرف کنندگان جهت انتخاب بهتر گوشت دلخواه مشخص شده است.
وی بیان کرد: در این زمینه نیز هیچ گونه ذبحی توسط دستگاه انجام نمی شود و با رعایت همه آداب ذبح شرعی توسط ذبح کنندگان شرعی و با نظارت ناظران شرعی کشتار انجام می شود.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: اجزای حرام دام های ذبح شده با حضور ناظران شرعی در کشتارگاه های دام معدوم سازی می شود.
وی درباره گوشت های وارداتی نیز گفت: تمام افراد وارد کننده گوشت خارجی باید مجوز قانونی داشته باشند.
وی افزود: این گوشت ها بعد از تایید ناظران ذبح شرعی و دامپزشکان ایرانی مستقر در کشورهای مبدا به کشور ارسال می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 29 کشتارگاه اعم از سنتی و صنعتی بوده و از این تعداد 26 کشتارگاه فعال است
قانون دامپزشکی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تدوین شده و موضوع نظارت شرعی در این قانون وجود نداشت و بعد از استقرار نظام اسلامی نمایندگان اقدام به وضع قانون در این زمینه کردند؛ قانون نظارت شرعی قانون مصوبه مجلس بوده که در سال 1389 با 12 ماده رسمی تصویب شده است.
7125/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آذربایجان غربی پیروزی انقلاب اسلامی قانون نظام اسلامی ولی فقیه راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   در ۲۴ ساعت گذشته این پنج خبر بیشترین بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.   افزایش ۲ برابری سطح زیر کشت کلزا در آذربایجان غربی شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه محکومیت مشاور املاک متخلف در ارومیه شهروند خبرنگار؛ جاده نیمه تمام روستای بابا احمد چالدران افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی

دیگر خبرها

  • هفته بیست و ششم لیگ برتر با حضور ناظران ویژه انضباطی + اسامی
  • اعلام اسامی ناظران ویژه انضباطی در هفته بیست و ششم لیگ برتر
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد