Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، جیمز اونیل، رئیس پلیس نیویورک با اعلام این خبر گفت: «ما جمعه، شنبه و یکشنبه نه تیراندازی داشتیم و نه گزارشی از قتل. آن‌ هم پس از چند دهه. این چیزی است که نه تنها پلیس نیویورک، بلکه همه نیویورکی‌ها می‌توانند به آن افتخار کنند.»

 

به گفته پلیس، این کلان‌شهر پیش از این در سال ۱۹۹۳ یک آخر هفته بدون تیراندازی را پشت سر گذاشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ساعات آرام شهر هشت و نیم میلیون نفری نیویورک از ساعت ۱۱ و نیم ظهر جمعه آغاز شد؛ زمانی که یک مرد ناشناس در بروکلین از درون خودروی خود به یک عابر پیاده شلیک کرد. این آرامش غیرمعمول در ساعت یک و ربع ظهر دوشنبه در برونکس و با شلیک به پای یک مرد ۲۷ ساله پایان یافت.

 

آمار تیراندازی در نیویورک نسبت به سال گذشته کاهشی ۱/۱ دهم درصدی را نشان می‌دهد. از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تا هفتم اکتبر، حدود ۶۰۰ نفر در این شهر گلوله خورده‌اند.

 

پلیس نیویورک البته می‌گوید که این «آخر هفته رویایی» نباید این تصور را به وجود آورد که اوضاع در مجموع آرام شده است. ترنس موناهان، از افسران پلیس می‌گوید که روزهای ۶ و ۷ اکتبر، یعنی یک آخر هفته پیش از این، نیویورک روزهای وحشتناکی را با شمار بالای تیراندازی‌ها پشت سر گذاشته است.

 

به گزارش یورونیوز، با وجود کاهش اندک تعداد تیراندازی‌ها، به نظر می‌رسد که تبهکاران آمریکایی دقیق‌تر هدفگیری می‌کنند: تنها در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۱۴۷ نفر با شلیک گلوله جان خود را در نیویورک از دست داده اند؛ آماری که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۷، هشت درصد افزایش یافته است.

 

آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که در آن مالکیت بر سلاح گرم برای افراد غیرنظامی قانونی به شمار می‌رود. متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده این حق را برای تمام شهروندان به رسمیت شناخته است. با وجود تلاش‌های گسترده، به ویژه از سوی نمایندگان و سناتورهای دموکرات برای محدود شدن این آزادی، مالکیت سلاح گرم در ایالات متحده کماکان تقریبا برای همه قانونی است. لابی‌های مرتبط با انجمن ملی سلاح، یکی از عواملی است که اجازه محدود شدن این آزادی را نمی‌دهد.

 

جمعیت آمریکا چهار درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد اما شهروندان این کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ مالکیت ۴۶ درصد از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح جهان را در اختیار دارند.

 

پروژه تحقیقات جهانی «سلاح‌های کوچک»(The Small Arms Survey) در ژنو بر اساس آخرین پژوهش خود اعلام کردند که بیش از یک میلیارد سلاح گرم در جهان وجود دارد که ۸۵ درصد آن در دست شهروندان غیر نظامی و باقیمانده در اختیار ارتش‌ها و نیروهای انتظامی است.

 

۴۶ درصد سلاح های گرم جهان در مالکیت شهروندان آمریکایی است، بنابراین به ازای هر ۱۰۰ آمریکایی ۱۲۰ اسلحه وجود دارد، این در حالی است که در یمن و در وضعیت جنگ و درگیری به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۳ اسلحه وجود دارد.

 

این در حالی است که کودکان قربانیان اصلی این تیراندازی ها هستند.

 

طی 19 سال اخیر بیش از 208 هزار نفر از دانش آموزان شاهد حوادث مربوط به تیراندازی در مدارس آمریکا بوده اند.

 

به گزارش  روزنامه واشنگتن پست، طی 19 سال در 212 مدرسه در آمریکا با 208 هزار نفر دانش آموز چنین حوادثی رخ داده و طی آن دستکم 131 نفر کشته و 272 نفر زخمی شده اند.


در سال جاری 2018، تاکنون 13 مورد تیراندازی در مدارس آمریکا اتفاق افتاده که بالاترین شاخص از سال 1999 است.

 

به رغم تمام این فجایع و اعتراضات گسترده مردمی، هنوز لابی های مرتبط با انجمن ملی سلاح، یکه‌تازی می کنند و با حمایت دولت آمریکا، هر روز به قیمت خون شهروندان عادی، سلاح های بیشتری را به فروش می رساند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آمریکا جام نیوز تیراندازی نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک داماد خشمگین به ۴ عضو خانواده همسرش

به گزارش همشهری آنلاین، مصیب آسیابانی دادستان منوجان دراستان کرمان اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر تیراندازی در شهرستان منوجان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: در همان دقایق اولیه، با حضور نیروی انتظامی و دستور دادستانی، مشخص شد مرد جوانی در منزل مسکونی خود، پس از مشاجره لفظی با اعضای خانواده به سمت پدر و ۳ نفر دیگر از بستگان همسرش تیراندازی و از صحنه جرم فرار کرده است.

آسیابانی گفت: بلافاصله ۴ مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل و دستورهای قضایی لازم برای دستگیری ضارب صادر شد.

وی ادامه داد: مقامات قضایی و امنیتی طی یک‌ سال گذشته چندین مرتبه در خصوص در دسترس بودن سلاح گرم هشدار داده‌اند و در حادثه اخیر نیز ناتوانی در کنترل خشم آنی و در دسترس بودن سلاح گرم نقش مهمی در وقوع این حادثه داشته است.

کد خبر 846224 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • شلیک داماد خشمگین به ۴ عضو خانواده همسرش