Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: چارچوب و ارزش ریالی سبد کالایی مورد نظر دولت هنوز تعیین نشده است اما کارگران نیز مشمول دریافت سبد کالا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، بسته حمایتی دولت برای ارایه به قشرهای آسیب‌پذیر گرچه به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هنوز چارچوب و ارزش ریالی مشخصی ندارد اما سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران فصلی را نیز مشمول دریافت این سبد می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع توزیع بسته حمایتی در میان قشرهای کم درآمد همزمان با آغاز نوسان‌های ارزی مطرح شد.

در حاشیه جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست وزارتخانه و همچنین «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در این زمینه آخرین تصمیم‌ها را اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: چارچوب و ارزش ریالی سبد کالایی مورد نظر دولت هنوز تعیین نشده است اما کارگران نیز مشمول دریافت سبد کالا می‌شوند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جمع خبرنگاران گفت: کارگران فصلی برای دریافت بسته حمایتی باید خود را به کمیته امداد و بهزیستی معرفی کنند.

محسنی بندپی افزود: کارگران فصلی نیز جزو گروه مشمولان دریافت بسته حمایتی به شمار می روند اما از آنجا که شناسایی آنان برای ما سخت است باید به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مراجعه و برای استفاده از این بسته حمایتی ثبت نام کنند.

وی یادآوری کرد: همه افرادی که درآمد ماهانه آنها کمتر از سه میلیون تومان است مشمول دریافت سبد کالا می‌شوند.

البته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرد: برای توزیع بسته حمایتی نیاز داریم جزییات این طرح در هیات دولت به تصویب برسد اما هنوز این امر محقق نشده است.

وی ادامه داد: مقرر شده است جزییات بسته حمایتی در جلسه یکشنبه هفته آینده دولت بررسی شود.

البته آنگونه که «علی رستمی» مدیرکل امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روز پیش به ایرنا گفت، قرار بود هیات دولت جزییات بسته حمایتی را در جلسه یکشنبه گذشته (بیست و دوم مهرماه) بررسی و تصویب کند.

در همین زمینه: میانگین سوابق بیمه‌ای بازنشستگان مرد و زن تمام زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند خود را بیمه کنند زنان خانه‌دار با چه شرایطی می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند؟ ۴۲ هزار اتباع خارجی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند تامین اجتماعی مدیر درمان استخدام می‌کند دفترچه‌های کاغذی بیمه تا پاییز حذف می‌شوند | حقوق بازنشستگی رانندگان افزایش می‌یابد ایرانیان خارج از کشور می‌توانند بیمه اختیاری شوند شرایط احزار بازنشستگی؛ جزئیات احتساب سوابق بیمه‌ای در صندوق تامین‌اجتماعی عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۶۰۰ میلیارد بدهکار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیمه تامین اجتماعی ۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار است و پرداخت نکردن این مبلغ به دانشگاه خدمت‌رسانی را در بیمارستان‌های دولتی با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عبدالله دیده‌بان صبح امروز -شنبه بیست‌وپنجم فروردین- در نشست هیئت رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: بیمه تأمین اجتماعی ۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار است و پرداخت نکردن این مبلغ به دانشگاه خدمت‌رسانی را در مراکز آموزشی-درمانی و بیمارستان‌های دانشگاه با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه دانشگاه به‌ویژه پرداخت‌های کارکنان از درآمد اختصاصی تأمین می‌شود، افزود: پرداخت هزینه‌های بیمارستان برای ارائه خدمت به مردم مستلزم تحقق درآمد اختصاصی است و عدم پرداخت مطالبات معوق بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها اداره بیمارستان‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌-درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعان به بیمارستان‌ها بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند و این بیمه باید نسبت به تسویه بدهی با دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند تا بیمارستان‌ها در ارائه خدمت با اختلال بیشتر مواجه نشوند.

دیده‌بان با اشاره به اجرای برنامه‌های ترویجی قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: سال ۱۴۰۲، ۱۱۲۰ نشست آموزشی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قالب جلوگیری از سقط جنین، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، در مناسبت‌ها، در غرفه‌ها و نمایشگاه‌های این شهرستان توسط ماماها، مراقبان سلامت و داوطلبان سلامت این مرکز برای مراجعه کنندگان برگزار شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته کارکنان این مرکز در خصوص موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت همچون مشکلات تک فرزندی، مزایای فرزندآوری، بحران سالمندی، پیشگیری از ناباروری، تبیین قبح سقط، ازدواج به هنگام، اصلاح باورهای اشتباه، مانند خطرات بارداری بالای ۳۵ سال و لزوم فاصله سه تا پنج سال بین فرزندان آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای حمایت از خانواده و افزایش جمعیت نیاز است تا آموزش‌های لازم در این رابطه به مردم ارائه شود و آگاهی‌های لازم در خصوص اهمیت فرزندآوری به هنگام و فاصله مناسب بین فرزندان در خانواده‌ها شکل گیرد.

دیده‌بان افزود: در خصوص فرزندآوری برای ۴۱ هزار و ۵۶۴ نفر از زنان متأهل سنین باروری به ویژه بانوان بدون فرزند و تک‌فرزند، اقدامات مشاوره‌ای و مراقبتی انجام شد.

کد خبر 743984

دیگر خبرها

  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • پایان فروردین، مهلت بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان
  • قرارگرفتن ۳ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  • مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی از زبان وکیل بیمه
  • تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۶۰۰ میلیارد بدهکار است
  • جدیدترین جزئیات حق بیمه تامین اجتماعی و نرخ بیمه پرداختی در سال 1403