Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@01:51:15 GMT

کشف لاشه یک قلاده یوز در راور کرمان +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۷۷۸۷

کشف لاشه یک قلاده یوز در راور کرمان +عکس

لاشه یک یوزپلنگ آسیایی در منطقه مارکشه پناهگاه حیات وحش دربند شهرستان راور توسط محیط‌بانان کشف و به مرکز استان منتقل شد.

به گزارش «تابناک»، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان راور درحال گشت‌زنی در منطقه مارکشه واقع در پناهگاه حیات وحش دربند راور با لاشه یک یوزپلنگ آسیایی مواجه شدند که چند روز از مرگش گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بنا به گفته مجتبی نیک طبع، معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، این لاشه روز شنبه ۲۱ مهرماه کشف شد و همزمان با دستور مرجع قضایی، بررسی‌های همه جانبه در خصوص علت تلف شدن حیوان در دستور کار قرار گرفت.
در بررسی اولیه مشخص شد دندان‌های حیوان شکسته و پوسیده است که با توجه به عدم وجود معارض در محدوده اطراف لاشه کشف شده، مرگ حیوان به دلیل کهولت سن دور از ذهن نیست.  
البته گزاره مطرح شده، قطعی و نهایی نیست و بررسی ها در این خصوص ادامه دارد.  

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سر ریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل زده درخواست می شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان علیمرادی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم