Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@13:34:03 GMT

پخت با ماکروفر چگونه است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۷۸۴۱

پخت با ماکروفر چگونه است


دکتر احمدرضا درستی گفت: پخت با ماکروفر ممکن است موجب ایجاد برخی ضایعات در مواد مغذی شود٬ ولی مقدار لطمه به غذا هنگام پخت با ماکروفر بیشتر از سایر روش‌های پخت نیست و استفاده از ماکروفر برای پخت و پز مناسب‌تر از بسیاری دیگر روشهای پخت است. وی، مدت زمان کم‌تر حرارت دهی را به عنوان یکی از دلایل برتری پخت غذا با ماکروفرعنوان کرد و افزود: مدت زمان کمتر احتمال تشکیل بو و خشک شدن غذا را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مواد مغذی آن را نسبت به بقیه روش‌های پخت بیش‌تر حفظ می‌کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران افزود: از بین رفتن باکتری‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا باعث جلوگیری از ایجاد سمیت دراثر پخت با ماکروفر می‌شود که این از دیگر برتری‌های پخت غذا با ماکروفر است. درستی با اشاره به این که قدرت گرم‌ کنندگی اجاق ماکروفر در سطح غذا بیشتر است، توصیه کرد: بهتر است قطعات کوچکتر مواد غذایی در مرکز ظرف و قطعات بزرگتر در کنار ظرف باشند و درب ظرف در طی پخت بر روی آن باشد تا بخار در ظرف جمع شود و به پخت مناسب‌تر غذا کمک کند.

وی با بیان این که در ظرف نباید کاملا بسته باشد تا مقداراندکی از بخار نیز خارج شود، افزود: بهترین ظروف برای استفاده در ماکروفر، ظروف شیشه‌ای هستند و استفاده از ظروف فلزی معمول می‌تواند خطرناک باشد. این متخصص تغذیه در رابطه با اتمام پخت در ماکروفر، اظهار کرد: پس از اینکه کار پخت در اجاق ماکروفر به پایان رسید، باید مدت کوتاهی صبر کرد و سپس غذا را از دستگاه خارج و مصرف کرد چرا که پخت غذا تا مدتی پس از خاموشی دستگاه ادامه دارد خیلی جالب است.

درستی با بیان اینکه غذایی که یخ‌زدایی شده آمادگی بیش‌تری جهت آلودگی میکروبی و فساد دارد، افزود: هنگامی که غذایی در این دستگاه یخ‌زدایی می‌شود، بهتر است در دستگاه جا نماند وهر چه سریع‌تر مورد استفاده قرار گیرد زیرا چنین غذایی آمادگی بالایی جهت آلودگی میکروبی و فساد دارد.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی ماکروفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند