Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@03:56:48 GMT

تعیین سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۸۱۶۵

تعیین سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت

هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمان‌های مسوول از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودرو‌های عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دو گانه سوز بودن ۱۰ سال، پایه گاز سوز ۱۲ سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی‌هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهر سازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد، همچنان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را ۱۵ سال تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس وانت پایه گاز سوز ۱۵ سال و بنزینی و دو گانه سوز دیزلی ۱۴ سال تعیین شد.

همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون شهری نیز بر حسب دیزلی بودن ۱۰ سال، پایه گاز سوز ۱۲ سال و اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی ۱۰، پایه گازسوز ۱۲ و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال مقرر شده است.

بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون شهری ۱۵ سال و کشنده، کامیون و کامیونت ۲۲ سال، موتور سیکلت بنزینی کاربراتوری ۶ سال، بنزینی انژکتوری ۸ سال، برقی ۱۲ سال و سواری دولتی ۱۵ سال خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سن فرسودگی خودرو هیات وزیران وزارت صنعت خودروهای دوگانه سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان

شرکت نفت سپاهان تولید کننده روغن موتور اسپیدی ، عرضه نامحدود انواع روغن موتور دیزلی را به قیمت مصوب در سراسر اصفهان آغاز کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت سپاهان اعلام کرد که در راستای تنظیم بازار و کاهش التهاب در بازار روغن موتور دیزلی، این شرکت عرضه نامحدود انواع روغن موتور دیزلی را با قیمت مصوب در پایانه‌های استان ( پایانه امیرکبیر و ...) آغاز نموده است.

بر این اساس، دارندگان وسایل نقلیه سنگین اعم از باربری و مسافری میتوانند با مراجعه به این مراکز و با ارایه مدارک معتبر روغن موتور مصرفی خود را دریافت نمایند.

همچنین بر اساس تصمیمات اخذ شده، تعاونی های مسافری و باربری و همچنین اتحادیه ها و سازمان های مربوطه نیز می توانند با اعلام تقاضای واقعی خود، روغن موتور مورد نیاز خود را از مراکز عرضه شرکت نفت سپاهان دریافت نمایند.

در روزهای اخیر، کاهش عرضه از سوی برخی تولیدکنندگان اصلی و شناخته شده روغن موتور، موجب کمبود این محصول و در نتیجه التهاب در بازار روغن موتور دیزلی شده است و شرکت نفت سپاهان که تنها 20 درصد سهم بازار روغن موتور دیزلی را در اختیار دارد، با هدف رفع این التهاب و نابسامانی به وجود آمده ناشی از عدم عرضه سایر شرکت‌ها و احتکار عاملین روغن و به منظور کمک به مصرکننده نهایی عرضه نامحدود انواع روغن موتور دیزلی را براساس مسئولیت اجتماعی خود در کمک به دولت محترم در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)+جدول
  • کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس