Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - استاندار خراسان شمالي به همراه جمعي از مديران کل اين استان از طرح هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) کردستان بازديد کرد.

به گزارش ايرنا، کردستان از استان هاي موفق در حوزه ايجاد کسب و کارهاي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات و همچنين پايلوت کشور در اجراي طرح تکاپو در حوزه ICT است که به همين منظور محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالي به کردستان سفر کرده تا از اين طرح ها بازديد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين سفر علاوه بر اينکه برخي از مديران کل خراسان شمالي از جمله صنعت، معدن و تجارت، فناوري اطلاعات و ارتباطات خباز را همراهي مي کردند، حسين فيروزي معاون هماهنگي امور توسعه کردستان نيز همراه وي بود.
مرکز نوآوري و فناوري سلامت ژين، شرکت فناوري ارتباطات ژوري مانگ، شرکت کنترل گستر کهربا در سنندج، مراکز پيشران توسعه کسب و کارهاي ICT ، پارک علم و فناوري از جمله مراکزي است که استاندار خراسان شمالي از آن بازديد کرد.
مدير مرکز نوآوري و فناوري سلامت ژين در اين بازديد ها گفت: شرکت فناوري پزشکي ژين در اين استان فعاليت خود را از سال 95 شروع کرده و تا کنون هشت شرکت بومي را تحت پوشش خود برده است.
آرمان قوامي اظهار داشت: هم اکنون توانسته همکاري هاي خود با 14 بيمارستان استان را در بخش هاي بيمه اي و برخي خدمات ديگر انجام دهد و در کنار آن يک تفاهم نامه با دستگاه هاي اجرايي و 300 قرار داد با بخش خصوص منعقد کرده است.
وي با بيان اينکه فعاليت هاي خود را در استان هاي مختلف از جمله اردبيل، همدان و کردستان شروع کرده است اضافه کرد: در آينده نيز در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي فعاليت را شروع مي کند و اجراي اين فعاليت ها در خراسان شمالي در اولويت قرار گرفته است.
وي افزود: از ابتداي اجراي طرح تکاپو تاکنون 210 نفر تحت پوشش دوره هاي آموزشي اين مرکز قرار گرفته و از بين اين افراد 10 نفر برتر براي ايجاد شرکت هاي جديد بومي جذب شده اند که پيش بيني مي شود در يک سال آينده شمسي اين شرکت ها وارد مدار فعاليت شوند.
شرکت فني مهندسي اهورا که از جمله شرکت هاي موفق طرح تکاپو به شمار مي آيد تاکنون براي 30 نفر بصورت مستقيم ايجاد اشتغال کرده و در زمينه هاي مربوط به طراحي سيستم جامع اطلاعات بيمارستان، توسعه فناوري هاي پزشکي و پرونده الکترونيک سلامت فعاليت مي کند.
مديرعامل شرکت ژوري مانگ نيز در بازديد استاندار خراسان شمالي از اين طرح گفت: شرکت ژوري مانگ از جمله هاي شرکت هاي توليد کننده بازي هاي رايانه اي و موبايلي در کشور و جهان است که تا کنون 24 بازي ويژه موبايل و سه بازي ويژه کامپيوتر را طراحي و ساخته است.
محمد حيدري افزود: هم اکنون برخي از محصولات اين شرکت از جمله بازي رايانه اي شوفر در 83 کشور دنيا به 9 زبان مختلف از جمله کردي، فارسي، انکليسي، آلماني و روسيه اي به فروش رسيده است.
شرکت کنترل گستر کهربا در سنندج نيز از ديگر طرح هاي مورد بازديد استاندار خراسان شمالي بود که ئاکو کشاورز مديرعامل اين شرکت در اين بازديد گفت: اين شرکت به عنوان يک شرکت دانش بنيان و پژوهش محور با تکيه بر توان و دانش فني نخبگان دانشگاهي و صنعتي و با هدف توليد توسعه و ترويج سيستم ها و الگوريتم هاي مدرن کنترلي و شبيه سازي در صنايع مختلف فعاليت مي کند.
وي افزود: کسب عناوين مختلفي همچون گروه کار نمونه کشوري، کارآفرين جوان برتر کشور، برگزيده يازدهمين جشنواره ملي فن‌آفريني شيخ بهايي و همچنين ثبت 18 عنوان اختراع ملي داراي تائيديه و مستندات علمي پژوهشي در گرايش‌هاي مختلف کنترل از جمله افتخارات شرکت کنترل گستر کهربا است.
** طرح تکاپو براي 750 نفر شغل ايجاد کرده است
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز در اين بازديد ها گفت: طرح تکاپو که از طرح هاي الگوي کشور در اين استان است تا کنون توانسته با تکيه بر دانش و توان نيروهاي بومي براي حدود 750 نفر شغل را ايجاد کند.
برهان صلواتي اظهار داشت: اين طرح پنج ساله از بهمن سال 1394 شروع و تا 1400 ادامه مي يابد و مقرر شده در آن با حمايت هاي معنوي دولت و تلاش نهادهاي بخش خصوصي براي يک هزار و 500 نفر اشتغال ايجاد کند که تا کنون 50 درصد اين تعهد در کردستان محقق شده است.
وي افزود: کردستان در زمينه تحقق برنامه هاي اشتغالزايي بويژه در حوزه طرح تکاپو در رديف سه استان برتر کشور قرار گرفته است و تا کنون 14 نهاد در طرح تکاپو در استان ايجاد شده است.
وي افزود: پيش بيني مي شود تمام تعهدات اين طرح در کردستان تا سال 1398 به صورت کامل اجرا شود.
مديرکل فناوري اطلاعات و ارتباطات استان کردستان نيز در اين بازديد گفت: دولت براي حمايت از طرح هاي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات حمايت هاي مختلفي را اعمال مي کند از جمله آن مي توان به تخصيص تجهيزات فيزيکي و سخت افزاري براي آموزش و راه اندازي نهادهاي مختلف پيشران توسعه اين کسب و کارها اشاره کرد.
فردين سعيدي افزود: از جمله اين موارد هزينه پنج ميليارد ريالي براي طرح ها و نهادهاي پيشران توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در پارک علم و فناوري است که اين هزينه به پارک براي برگزاري دوره هاي مختلف تحويل داده شده است.
به گزارش ايرنا، اجراي طرح توسعه کسب و کار اشتغال پايدار( تکاپو) در 10 استان در رسته فعاليت هاي فناوري اطلاعات، گياهان دارويي، پوشاک و گردشگري، اجراي آزمايشي طرح کارورزي در هفت استان و تعيين رسته فعاليت هاي داراي اولويت ايجاد اشتغال در تمام استان هاي کشور از جمله برنامه هاي توسعه اشتغال در کشور است.
ايران در سال 2020 ميلادي (1400 – 1399 شمسي) در آمد 100 هزار ميليارد تومان تجارت ICT (فناوري اطلاعات و ارتباطات) را هدف گذاري کرده و استان کردستان نيز در قالب طرح تکاپو بدنبال کسب 2 درصدي از اين چشم انداز است.
دولت با طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پايدار) در محورهاي مختلف با استفاده از ظرفيت هاي بومي کشور و بکارگيري تجارب سازمان هاي بين المللي، به دنبال ارائه برنامه منسجمي براي ايجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتي است.
گردشگري، IT و ICT و گردشگري سلامت از جمله رسته هاي مختلف طرح تکاپو براي توسعه سيستم کسب و کار معطوف به اشتغال پايدار بوده و استان کردستان از بهمن 1394 به عنوان الگوي کشوري در رسته ICT انتخاب شده است.
دولت با طرح تکاپو در کردستان بدنبال ايجاد زيرساخت ها و فراهم آوري سرمايه گذاري بخش خصوصي براي ايجاد 6 هزار شغل مستقيم و بيش از 18 هزار شغل غير مستقيم در بخش هاي IT و ICT است.
3034/6108
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود

به گزارش خبرنگار مهر، بابک سوری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۶۰ شرکت استان از خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند باید بتوانند ماحصل دستاوردهای خود را به صنعت، عملیات و ورود محصولات فیزیکی در استان تزریق کنند.

وی بیان کرد: تولید نرم افزار در استان خوب است اما باید کارهای شرکت‌های فناوری اطلاعات در حوزه صنعت کاربرد خود را نشان دهد و به افزایش محصول و تولید خدمات منجر شود.

سوری خاطرنشان کرد: روزانه پیگیر بهبود فیزیکی زیرساخت‌های فیزیکی که بیشتر تأمین مکان است هستیم و تلاش خود را در این راستا بکار می بریم.

وی کمبود تسهیلات، حمایت مالی و سایر مشکلات مطرح شده توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات در این جلسه را درست دانست و بیان کرد: باید شرکت‌ها نوآوری و خلاقیت به خرج دهند تا کارهای خلاقانه داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد: ماهیت نوآوری در کار شرکت‌های فناوری باید دنبال شود و فکرهای متفاوت ارائه شود تا شاهد پیشرفت این شرکت‌ها در استان باشیم.

سوری اضافه کرد: افزایش امکانات و کاهش مشکلات هدف ماست و پیگیر این موارد در استان هستیم.

کد خبر 6087574

دیگر خبرها

  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی