Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا طلایی ظهر امروز در جلسه کارگروه عمرانی و زیربنایی استان قم که در دفتر معاون امور عمرانی استاندار قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه راه‌اندازی واحد‌های دامپروری و گلخانه‌ای از مصادیق فعالیت‌های کشاورزی است اظهار کرد: براساس قانون این واحد‌ها مشمول قانون تغییر کاربری نمی‌شوند و با توجه به اینکه احداث دامداری‌ها جزو اولویت‌های سیاست‌های کلی کشور است باید بیش از پیش به سمت توسعه این واحد‌ها حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه راه‌اندازی واحد‌های گاوداری در اراضی صنعتی ممنوع است، به ممنوعیت احداث مجتمع‌های دامداری در استان قم از سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: به همین خاطر تغییر کاربری اراضی برای راه‌اندازی واحد‌های دامداری کاری بسیار دشوار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: راه‌اندازی واحد‌های گاوداری و گلخانه در اراضی کشاورزی طبق قانون مجاز است و هیچ قانون و بخشنامه‌ای، راه‌اندازی این واحد‌ها را جزء تغییر کاربری‌ها محسوب نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان به بهانه تغییر کاربری آب موردنیاز واحد‌های گاوداری و گلخانه‌ای را محدود کرد گفت: مسوولان استان تنها می‌توانند از احداث گاوداری‌ها در اراضی دولتی جلوگیری کنند و اختیار احداث گاوداری در زمین‌های شخصی برای مردم است و مسوولان در این امر اختیاری ندارند.

طلایی با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید دام در استان هرگز اشباع نشده است گفت: توسعه دامداری‌ها و دامپروری از سیاست‌های استان است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد واحد‌های دامی استان پرواری بوده است گفت: این واحد‌ها بیش از ۴.۲ درصد گوشت مصرفی کشور را تأمین می‌کنند و همچنان ظرفیت خالی برای احداث واحد‌های دامپروری در استان داریم؛ البته در حوزه مرغداری‌ها ظرفیت استان اشباع شده و تراکم این صنعت در این استان بسیار بالا است.

طلایی با تاکید بر اینکه اظهارنظر نهایی درباره تغییر کاربری اراضی به دستور استاندار به دستگاه‌های تخصصی واگذارشده است خاطرنشان کرد:همه باید به بررسی‌های دستگاه‌های تخصصی در این مسائل احترام بگذارند.

وی از ارسال هشت پروند از بهمن‌ماه سال گذشته برای راه‌اندازی واحد‌های دامداری به جهاد کشاورزی استان خبر داد و افزود: در این زمینه تنها دو پرونده جدید بوده و ۶ پرونده دیگر نوعاً برای تغییر کاربری و یا جابه‌جایی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه ساماندهی واحد‌های پرورش دام به دلیل جلوگیری از گسترش تب برفکی از دستورالعمل‌های ملی برای تمام استان‌ها و به ویژه استان قم است اظهار کرد: اگر خالی بودن ظرفیت‌های برخی واحد‌های دام‌پروری دلیلی برای تعطیلی آن‌ها باید باید بخش قابل‌توجهی از واحد‌های راکد صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی نیز تعطیل شود.

وی با اشاره به مصرف پایین آب در واحد‌های دامداری اذعان کرد: میزان مصرف آب درزمینهٔ دامداری در مقایسه با کشاورزی و باغداری بسیار کمتر بوده و از این نظر به صرفه‌تر است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است

فضل خرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال گذشته تولید قراردادی ۵۰۰ هزار راس دام در ازای تامین ۹۵ هزارتن نهاده دامی با عشایر منعقد شد که براین اساس بخشی از دام‌ها اواخر خرداد و بخش دیگر ۱۵ تیرماه به بازار عرضه می‌شود.

به گفته او، براساس انعقاد قرارداد ۵۰۰ هزار راس دام، ۱۰ هزارتن گوشت قرمز تولید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۵ هزارتن گوشت قرمز تولید شد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال حداقل ۴۵ هزارتن به میزان تولید سال قبل افزوده شود.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد دام سبک در اختیار جامعه عشایر است، گفت: بنابر آمار مجموع تولید سالانه گوشت قرمز ۸۶۰ هزارتن است که ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزارتن آن از دام سبک و مابقی از دام سنگین است.

به گفته خرم, براساس آمار سالانه با احتساب مصرف داخل ۱۰۰ هزارتن کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که طی ۵ سال آینده از طریق تولید قراردادی ۵۰ درصد از کسری نیاز کشور از طریق جامعه عشایر تامین می‌شود.

او قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۲۶۵ هزارتومان و لاشه را ۵۷۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که در تیرماه قیمت هرکیلو دام به ۲۴۵ تا ۲۵۰ هزارتومان برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد تولید دام سبک در اختیار جامعه عشایر است
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • معرفی ۵ پکیج تولید ایران
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • ریشه حقوق‌های نجومی با حساب واحد خزانه خشکیده می‌شود؟