Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر کشور گفت: توسعه نامتوازن چابهار و عدم توجه به فقرزدایی نمی‌تواند توسعه پایدار و مبارکی برای کشور رقم بزند. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار،غلام‌رضا یاوند عباسی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان چابهار اظهار داشت: توسعه شهرستان چابهار با رویکرد توسعه تجارت، گردشگری، اقتصادی خیلی خوب است ولی اگر متناسب و متوازن با فقرزدایی نباشد نمی‌تواند توسعه پایدار و مبارکی برای کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متناسب با توسعه باید فقرزدایی در دستورکار قرار گیرد؛ فقرزدایی هم باید از مدیران شروع شود باید ویژگی زمان جنگ را داشته باشیم و فرهنگ و ایثار و شهادت را وارد میدان کنیم و گرنه ایثار گفتن فایده‌ای ندارد.

مسئول هماهنگی ایثارگران کشور تصریح کرد: مسولان باید ساده‌زیست باشند، خوی اشرافی‌گری را کنار بگذارنند، به مردم اعتماد کنند، با فساد و تبعیض مخالفت کنند و شجاع باشند؛ در این صورت است که بعد ایثارگری اثر پیدا می‌کند و فقط لقلقه زبان نیست.

یاوند عباسی ادامه داد: در صورتی که فرهنگ ایثار و شهادت را عملی کنیم به موفقیت می‌رسیم؛ فرهنگ ایثار وارد حوزه موشکی شد از قدرت‌های موشکی شدیم، وارد حوزه هسته‌ای شد باز هم از قدرت‌ها شدیم و پیشرفت کردیم ولی چرا در حوزه‌هایی که تکنولوژی کمتری از هسته‌ای و یا موشکی دارد پیشرفت نمی‌کنیم و یا پیشرفتمان کم و کند است چون فرهنگ ایثار را وارد نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل فرهنگ ایثار، فرهنگ دنیاطلبی است و در شرایطی که در جنگ روانی و اقتصادی به‌سر می‌بریم و مرتب تزریق ناامیدی به جامعه می‌شود می‌توانیم با همه‌گیر کردن فرهنگ ایثار و شهادت که نتیجه آن ساده‌زیستی است جلوی آن را بگیریم.

انتهای پیام/ح

R7843/P1357/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان