Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، حجه الاسلام جلالی مسئول دفتر علامه مصباح یزدی در کانال ایتا خود نامه ای احساسی از علامه مصباح خطاب به امام خمینی (ره) در زمان دستگیری امام خمینی(ره) را منتشر کرد این نامه توسط ساواک در منزل امام خمینی کشف شد.

جهان نيوز متن و عکس این نامه تاریخی را منتشر میکند که به شرح زیر است:

باسمه تعالی
محضر مقدس حضرت آیت الله العظمی آقای خمینی دامت برکاته


جعِلت فداک، سلامتی مزاج شریف و مزید توفیقات و تأییدات آنجانب را در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از پروردگار متعال مسألت دارم و امیدوارم به زودی ابرهای تیره زایل و خورشید فیض بخش روح الهی ظاهر و پیکر افسرده و فرسوده را جانی نوین بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر از مراتب تأثرات خود و سایر مسلمانان بخواهم عرض کنم سخن به درازا میکشد، اجمالا ذکر نام حضرتعالی در مجالس خصوصی چشمها را پر اشک و در مجالس عمومی فضا را از صدای صلوات پر میکند. زینت منابر و اعلامیه هایی که از طرف طلاب و جمعیتهای دیگر منتشر میشود نام مبارک سرکار است. باور کردنی نبود که بعد از کشته شدن هزارها جوان رشید و فداکار که برای بازداشت حضرتعالی دست به تظاهرات زده بودند دیگر روحیه عموم مردم به این درجه قوی و نیرومند بماند ولی خوشبختانه عملا ثابت شد که علاوه بر اینکه ضعف و فتوری در مردم روی نداده روز به روز بر شدت علاقه و ایمانشان افزوده میشود.

بنده که این عشق عجیب مسلمانان را نسبت به شخص جنابعالی جز با یک نیروی غیبی و غیر عادی نمیتوانم تعلیل کنم، راستی مایه شگفتی است که پیرمردی جوانش کشته شود و بگوید ای کاش خودم هم با سایر فرزندانم فدای آقای خمینی شده بودیم، یا پیرزنی در وادی السلام قم بر مزار جوان ناکامش بنشیند و رو به آستانه حضرت معصومه ع کرده بگوید: ای بی بی شاهد باش که فرزندم را در راه آقا دادم.
همینطور کسانی که در این جریانات به انواع شکنجه ها مبتلا شده اند حالشان به همین منوالها است. اگر بخواهم بعضی از آنها را شرح دهم ممکن است موجب تأثر خاطر مبارک شود. مسلماً اینگونه مطالب کم و بیش به حضورتان عرض شده و تکرار آن ضرورتی ندارد.

چیزی که نمی دانم تا چه حدود به عرضتان رسیده دو دسته از مطالب است: یکی فوائد مستقیم و غیر مستقیمی که تا کنون بر این نهضت مترتب شده، دیگری توقع عموم مردم و طلاب آزاده و روشنفکر نسبت به آینده.

به نظر قاصر بنده بزرگترین فایده عمومی این نهضت بیدار شدن مسلمانها از خواب خمودی و غفلت و متوجه شدن ایشان به وضع دنیا و موقعیت مسلمین در برابر کفار بود. مسلمانان تهران و بیشتر شهرستانها به خوبی درک کرده اند که غیر از آنچه تاکنون تشخیص داده بودند وظایف دیگری نسبت به اجتماع دارند که همانند وظایف روزانه و فرائض مرتبّه باید انجام دهند.

بعد از آنکه از درک فیض حضوری و کسب تکلیف از جنابعالی محروم شدند با سایر مراجع تماس گرفتند و در مطالب روز با ایشان به بحث پرداختند و از همگی ایشان جز آقای میلانی مایوس شدند تا اینکه ایشان اجباراً به مشهد برده شدند. هم اکنون نیز علاقه مردم و روحانیین مبارز به ایشان بیش دیگران است و انصافا ایشان هم تا حدودی که برایشان میسّر بود کوتاهی نکردند و مخصوصاً برای شخص جنابعالی خیلی فداکاری نمودند و در گفتاری که در آغاز شروع درس در مشهد ایراد کردند تبعیت خود را از حضرتعالی صریحا اعلام داشتند و چنین بیانی در میان مراجع شاید خیلی کم سابقه باشد.

در نامه ای که برای یکی از بازاری ها نوشته بودند سفارش کرده بودند که این کلمه امیرالمومنین علیه السلام اشاعه داده شود «السکوت اخ الرضا، من لم یکن معنا کان عدوّا لنا» و همچنین نامه های زیادی برای آشنایان روحانی و غیر روحانی خود مشتمل بر تشویق و ترغیب به ادامه مبارزه نوشته اند.

در هر صورت منظورم این بود که متوجه شدن مردم به وظایف اجتماعی و علاقه مندی عجیب دانشجویان به درک مسائل اجتماعی اسلام یکی از برکات این نهضت مقدس است که میتواند در آینده نقش بزرگ و ریشه داری را در نهضت های دینی داشته باشد. فایده مهم دیگر آنکه بسیاری از متجددین و دانشگاهیان...

خادم کوچک محمد تقی مصباح یزدی

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه استان در مراسم واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان گفت: امروز مجموعاً ۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان کمیته امداد تحویل داده می‌شود که سهم قم از این تعداد ۸۰ واحد است.

حجت الاسلام مهری گفت: از مجموع ۸۰ واحدی که در قم به بهره برداری رسید، ۳۴ واحد در سلفچگان، ۲۵ واحد در روستا‌ها و ۲۱ واحد در پردیسان ساخته شده است.

وی با اشاره به هزینه ۴۰ میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی استان برای ساخت این واحد‌ها گفت: برای ساخت هر واحد، ۲۸۰ میلیون تومان آورده توسط متقاضیان تامین شده و مابقی تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران به پروژه‌ها تزریق شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • حوزه درس امام(ره)
  • راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم