Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@07:21:54 GMT

تضاد قیمت مشکل خرید مردم

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۹۵۵۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جمشید حامدی گفت: تضاد در قیمت‌ها به طوری شده است که برای مثال یک بطری شیر در مغازه‌ای چهار هزار تومان و در مغازه‌ای دیگر شش هزار تومان فروخته می‌شود.

این مسئول صنفی با بیان اینکه خرید از عمده‌فروشی‌ها شیوه جدید مردم برای تأمین نیازهای ضروری، گفت: تقریباً تمامی کالاهای مورد نیاز به مقدار کافی وجود دارد و اگر در جایی کمبود یا در برخی موارد نبود کالایی را می‌بینیم مقصر اصلی خریداران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت اصلی کمبود، خریدارانی هستند که با بی رویه‌ترین حالت ممکن در حال خرید و انبار محصولات و مواد غذایی هستند؛ مثلاً تا وقتی که ما به یک قوطی رب گوجه نیاز داریم اما یک کارتن خریداری می‌کنیم مشخص است که با گرانی و کمبود مواجه می‌شویم.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌دارن البرز از شیوه جدید خریدهای مردم خبر داد و گفت: در گذشته مردم در حد معمول نیاز خود از واحد‌های صنفی فروش مواد غذایی خرید می‌کردند اما شیوه جدیدی که مردم خرید می‌کنند مراجعه به بنکداری‌ها و عمده‌فروشان است تا به بتوانند خریدهای با تعداد بالای خود را انجام دهند.

حامدی در ادامه افزود: متأسفانه به دلیل عدم نظارت بر بنکداری‌ها شاهدیم که بنکداران اقلام خود را به همان قیمتی که به واحدهای صنفی می‌فروشند به همان قیمت یه خریداران جزئی می‌دهند و این مسأله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌داران در خصوص لغو تخفیف‌های فوق العاده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی بزرگ گفت: در گذشته صاحبان این فروشگاه‌ها با مراجعه به خود واحدهای تولیدکننده، مستقیماً خرید می‌کردند و کارخانه‌ها به دو دلیل تخفیف‌های کلانی به این فروشگاه‌ها می‌دادند که باعث می‌شد فروشگاه‌ها بتوانند این اجناس را با تخفیف‌های بالا به دست خریداران برسانند.‌

جمشیدی این  دو دلیل عمده را اینگونه بیان کرد: یکی از این دلایل خریدهای حجمی فروشگاه‌ها بود که کارخانه یک تخفیف بابت این موضوع می‌داد؛ از طرف دیگر یک تخفیف هم بابت خریدهای نقدی که این فروشگاه‌ها برخلاف خرید چکی دیگر مشتریان انجام می‌دادند به آنها تعلق می‌گرفت اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت کالاها اینگونه تخفیف‌ها برچیده شده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران البرز ضمن اشاره به افزاش شدید قیمت‌ها، تضاد قیمتی را یکی دیگر از مسائل آزاردهنده برای مردم عنوان کرد و گفت: به طور مثال یک بطری شیر در یک واحد صنفی چهار هزار تومان و در  یک واحد صنفی شش هزار تومان است و زمانی که علت را جویا می‌شویم موضوع را به خرید قدیم یا جدید مرتبط می‌کنند که باید با نظارت بیشتر این مسائل رفع شود.

وی در پایان به مشکل عمده بسیاری از سوپرمارکت‌ها هم اشاره کرد و افزود: هزینه‌های واحدهای صنفی بسیار بالاست به جز هزینه‌های کلان برای قبوض آب، برق و اجاره بها، مواردی مانند عوارض دارایی، مالیات‌ و عوارض شهرداری، هزینه‌های بسیار گزافی بر دوش واحدهای صنفی می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خرید کالا کمبود اقتصادی عمده فروشی قیمت البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت

محمدعلی توکلی گفت: دراین گشت بازرسی که دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از ۷ واحد‌های صنفی لوازم کشاورزی صورت گرفت؛ ۴ واحد صنفی که دارای تخلفاتی نظیر عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، عدم ارائه فاکتور خرید، گران‌فروشی و تقلب درکسب، پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت جنوب کرمان، با بیان اینکه شغل اکثر ساکنان جنوب کرمان، کشاورزی می‌باشد و این افراد برای تهیه انواع سموم و آفت کش‌ها و کود‌های شیمیایی و ریزمغزی و ... به فروشگاه‌های لوازم کشاورزی مراجعه می‌نمایند. تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با مراجعه حضوری به سازمان صمت جنوب کرمان معاونت بازرسی واقع در خیابان امداد و یا به صورت غیر حضوری از طرق سامانه ۱۲۴ و آدرس اینترنتی www.۱۲۴.ir اقدام نموده تا کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی نمایند.

توکلی ضمن هشدار جدی به واحد‌های صنفی متخلف تاکید کرد: بازرسی‌ها از بازار بصورت صبح و عصر در قالب گشت مشترک کارشناسان و بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی در حال انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت
  • تداوم اجرای طرح نور در اصفهان / این طرح در اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرا می‌شود
  • رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد