Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@17:32:28 GMT

این کودکان به پوسیدگی دندان مبتلا می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۹۵۵۴

این کودکان به پوسیدگی دندان مبتلا می شوند


دکتر علیرضا فیروزه، دندان پزشک عمومی، گفت: یکی از شکل‌های رایج پوسیدگی دندان‌های شیری که در بسیاری از کودکان دیده می‌شود، تحت عنوان پوسیدگی‌های شیشه شیر است. اغلب پوسیدگی‌های دندان‌های فک بالا، به میزان متفاوت، نظر والدین را به این مشکل معطوف می‌سازد که سبب مراجعه آنها به پزشک می‌َشود.

وی افزود: علت ایجاد پوسیدگی شیشه شیر، تجمع رسوب موادی مانند شیر، آب میوه و یا سایر مواد غذایی و قندی به هنگام خواب بر روی دندان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر فیروزه تصریح کرد: بدین ترتیب به باکتری‌ها، از این مواد قندی تولید اسید می‌کنند که در نتیجه دندان را مورد حمله قرار داده، پس از چند حمله نهایتا سبب تخریب بافت دندان می‌گردند. این وضعیت به خصوص، در کودکان شیرخواری که در تمام طول شب، از هر یک از موارد فوق استفاده می‌کنند،‌دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نه تنها نوع مواد غذایی و داخل شیشه شیر، بلکه طول مدت و تعداد دفعادت استفاده آن سهم به سزایی در ایجاد پوسیدگی‌‌های شیشه شیر دارند.

دکتر فیروزه، برای پیشگیری از پوسیدگی‌های ناشی از شیشه شیر گفت: هیچ گاه به هنگام خواب، به کودک شیر، آبمیوه یا سایر مایعات قندی داده نشود. همچنین می‌توان با هر بار تغذیه کودک شیرخوار، با یک گاز تمیز و مرطوب، لثه‌های وی را پاک کرد.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کودک پوسیدگی دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  • کم‌خطر اما پردردسر!
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان