Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: هادی مقیمی فرماندار اردکان در نشستی با اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومیاین شهرستان گفت: یکی از شاخصه‌های کشور‌های جهان سوم پایین‌بودن سرانه مطالعه است قرار نیست با تشویق و جایزه، مردم کتابخوان شوند بلکه گاهی باید کتاب را در اماکن عمومی رها کرد تا توسط یک شخص خوانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقیمی افزود: افراد با انگیزه و مسئولان شهرستان با حضور در سطح پارک‌ها و محلات و مطالعه کتاب، زمینه ساز ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی شوند.

وی با بیان اینکه اولین گام توسعه کشور، آشتی‌دادن مردم با کتاب است تصریح کرد: یکی از راهکار‌های ارتقای فرهنگ مطالعه و افزایش سطح مطالعه، برگزاری نشست‌ها با صاحب‌نظران، کارشناسان و اهل‌فن است تا مسئولان با تکنیک‌هایی جهت علاقمند سازی مردم به کتاب، آشنا شوند.

فرماندار اردکان گفت: افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، ولی متأسفانه مطالعه کتاب هنوز به یک ضرورت و اولویت در زندگی مردم تبدیل نشده است.

شایان بذکر است شهرستان اردکان با ۱۳ باب کتابخانه عمومی فعال، دارای حدود پنج هزار نفر عضو کتابخانه‌ای است.

انتهای پیام/ غ

افزایش سرانه مطالعه سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب سرانه مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا