Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد امانی تهرانی در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما افزود: انتقادهایی که به کتابهای درسی می شود به آن چیزی است که در فاصله تدوین کتابها با آنچه در کلاس های درس اتفاق می افتد مرتبط است.

وی گفت: در کنار استاندارد بودن کتابها، امکانات کلاسها، تراکم دانش آموزی و میزان حرفه ای بودن معلمان هم ملاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی تهرانی در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص مشارکت نداشتن معلمان در تألیف کتابهای درسی افزود: کتابهای درسی بدون حضور معلمان قابل تألیف نیست و آموزگاران در این فرایند حضور جدی دارند.

وی گفت: 60 تا 70 درصد کتابهای درسی در سراسر دنیا باهم مشترک هستند.
مدیرکل دفتر تألیف کتابهای درسی زبان مادری، ریاضیات، علوم تجربی، هنر و تاریخ را برنامه درسی مشترک در تمام کشورها دانست و افزود: مبنای تألیف کتب درسی در کشورمان سند تحول بنیادین است.
یک عضو هیأت رئیسه مجلس هم در این برنامه گفت: با وجود همه اقداماتی که در زمینه تألیف کتب درسی صورت گرفته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.
اسدالله عباسی افزود: بسیاری از کتب درسی نتوانسته اند با نیازهای فرهنگی جامعه و زندگی و نیازهای دانش آموزان و خانواده هایشان خود را تطبیق دهند.
وی گفت: پس از چند هفته از آغاز سال تحصیلی هنوز کتابهای درسی به برخی از مدارس نرسیده است.
معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: کتابهای درسی در کشور همچنان در سایه کنکور هستند و پژوهش محور نیستند.
ابراهیم سحرخیز افزود: در سند تحول بنیادین بر تربیت معلم و ارزشیابی کار آنان تأکید شده است.
وی گفت: ارتباط نظام مندی میان مؤلفان کتاب و معلمان وجود ندارد و برخی از مؤلفان حتی سابقه یک روز تدریس را ندارند.
سحر خیز افزود: در گذشته 44 درصد دانش آموزان کشور آموزش های مهارتی می دیدند اما الآن شمار آنان به 30 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهد چرا از سال 92 تا 95 زیرنظام های سند تحول را معطل نگه داشته اند؟
یک عضو هیأت علمی دانشگاه هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: به نام سند تحول بنیادین شش سال پیش تصمیم نادرستی گرفته شد و اتفاق نابجایی در وزارت آموزش و پرورش افتاد که شوکی بزرگ در این وزارتخانه بود.
محمد مهرمحمدی افزود: تغییر ساختار در نظام آموزشی کشور تصمیمی شتابزده بود که باعث شد تا هر سال دو پایه از کتابهای درسی بازبینی شود و فرصت نوآوری از دست برود.
وی گفت: تألیف کتاب درسی همچنان در انحصار دولت است در حالی که نیاز به کتاب ملی درسی نداریم و باید اجازه دهیم تا کتابهای درسی متفاوت تدوین شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کتاب درسی استاندارد گفتگو امانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، گویا مانعی برای حضور گل‌محمدی در تراکتور وجود دارد، البته خودش می‌گوید چیزی نیست. او دیروز با تایید خبر مذاکره با تراکتور گفت: «من هیچ مشکلی برای کارکردن ندارم، با تراکتور مذاکرات زیادی داشتم. بازیکن و مربی این تیم بودم و روزهای خوبی را همراه با مردم تبریز گذراندم. من عاشق کار کردن در کشورم هستم و همیشه آماده خدمت به جوانان کشورم خواهم بود. به دلیل مشکلات شخصی از باشگاه زمان خواستم تا به آنها رسیدگی کنم.» 

  ظاهرا گل‌محمدی قصد دارد از ظرفیت محبوبیت کریم باقری در تبریز هم استفاده کند. کریم در زمان حضور این مربی در پرسپولیس همواره کنار او بود و بعد از جدایی‌اش از جمع قرمزها، در جایی مشغول به کار نشد. درباره کریم باقری هم شایعاتی وجود داشت و دارد، ولی گویا او در فصل جدید لیگ برتر مشکلی برای کار ندارد و می‌تواند فعالیتش را آغاز کند. 

کریم باقری اهل تبریز است و در این شهر محبوبیت زیادی دارد. گل‌محمدی هم از او خواسته تا در فصل جدید کنارش باشد و مثل دوران حضور در پرسپولیس به مسائل فنی و مدیریت تیم کمک کند.

دیگر خبرها

  • عارف آقاسی مشکلی برای حضور در بازی با ذوب‌آهن ندارد
  • یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد