Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@06:32:40 GMT

صحبت‌های مهدی رضایی درباره مرحوم شجاعی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۰۰۸۵

محمد مهدی موحد رضایی ملقب به مهدی رضایی، سال هاست مداح اهل بیت (ع) است. او از نوجوانی مرحوم حجت الاسلام ابوالقاسم شجاعی را می‌شناسد و بسیاری از مفاهیم عاشورایی را به واسطه نشستن پای منبر وی فراگرفته است.

ارتباط رضایی با مرحوم شجاعی از همان دوران ادامه داشت و وی تا این لحظه برخی از روضه هایش را همانند آن مرحوم می‌خواند؛ چراکه دست پرورده وی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم شجاعی در وصیت نامه اش گفته بود که شعر مشهور شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی. (شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید.) در تشییع جنازه اش خوانده شود. از آن جایی که مهدی رضایی به سبب حضور در جلسات وعظ مرحوم شجاعی، همانند وی این شعر را می‌خواند، در مراسم تشییع هم رضایی این شعر را خواند.

مهدی رضایی نزدیک به ۴۵ سال مسئولیت خانه مداحان را بر عهده داشت. خانه مداحان با جلسات یکشنبه صبحش همیشه محفلی برای دورهمی‌ها و جلسات میان مداحان اهل بیت (ع) بود. پس از مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام ابوالقاسم شجاعی، با این پیرغلام اهل بیت (ع) در خصوص مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی گفتگو کردیم.

رضایی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، سی شبِ ماه رمضان از ایشان دعوت می‌کردیم که در هیئت منبر بروند. این هیئت هر ماه رمضان برگزار می‌شد و ما هم هر سال از ایشان دعوت می‌کردیم. البته این اواخر به دلیل کسالت‌های مختلف، فقط در دهه آخر تشریف می‌آوردند.

وی افزود: شب آخر ماه رمضان به حضرت زهرا (س) توسل می‌کردیم. او بعد از منبر روضه حضرت زهرا (س) را می‌خواند؛ عمامه را از سر بر می‌داشت و به زمین می‌زد؛ با آن قد بلندش روی منبر می‌ایستاد و روضه می‌خواند. وقتی روضه تمام می‌شد، منقلب می‌شد و سه بار صدا می‌زد «مادر!». حاجی شجاعی با روضه هایشان مسجد را به لرزه در می‌آورد. با قیامتی که حاجی شجاعی به پا می‌کرد، کسی در مسجد نبود که گریه نکند.

رضایی در پایان در خصوص شعر «شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ...» گفت: حاجی شجاعی علاقه فراوانی به شعر شیعتی مَهْما شَرِبْتُم داشتند؛ چرا که این شعر از زبان مبارک خود امام حسین (ع) گفته شده است. حاجی شجاعی مرتب در مجالس مرحوم فلسفی این شعر را می‌خواندند. من در نوجوانی همراه با پدرم مرشد رجب، به هیئتی که حاجی شجاعی منبر داشتند، می‌رفتم. از آن جا به شعر مذکور علاقه پیدا کردم و لحن حاجی شجاعی در سینه ام افتاد. به همین دلیل دوستان محبت دارند، هر هیئتی که می‌روم از من می‌خواهند که شیعتی را بخوانم.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: امام حسین انقلاب اسلامی شعر ماه رمضان مسجد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • ۲۰ سال منبر غزالی در ۲ بیت فرودسی (فیلم)
  • استوری مهدی کوشکی برای ترانه علیدوستی جنجالی شد
  • مدیرعامل فولاد شکایت مهدی رحمتی را تکذیب کرد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • چالش مسعود شجاعی در جام شیرین