Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@14:21:09 GMT

6 توصیه مهم برای خانم ها / فقط خانم ها بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۰۱۶۸

رکنا: ریزش مو یکی از اختلالات شایع در خانم‌ها محسوب می‌شود، برای درمان این مشکل ابتدا باید علل آن را شناخت.

حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.

ریزش مو یکی از عارضه‌های شایع در خانم هاست که می‌تواند علل جسمی و روانی داشته باشد، این عارضه تحت تاثیر تغییرات دوران بلوغ، بارداری، شیردهی و یائسگی به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم خونی و فقرآهن

یکی از علل ریزش مو در خانم‌ها فقر آهن و کم خونی محسوب می‌شود، خانم‌ها برای درمان ریزش مو ناشی از فقر آهن باید به پزشک Doctor مراجعه کنند و در صورت تشخیص این مشکل، بنابر تجویز پزشک از قرص آهن استفاده کنند.

بیماری هایی که موجب ریزش مو می شوند

دیابت، لوپوس، اختلالات هورمونی ناشی از کم کاری یا پرکاری غده تیروئید و همچنین درمان‌های سرطان از مهم ترین علل اصلی ریزش مو هستند، علاوه بر این موارد عفونت های قارچی و کیست تخمدان از دیگر بیماری‌هایی است که به ریزش مو در خانم‌ها منجر می شود.

ریزش مو در دوران بارداری و یائسگی

در دوران یائسگی به دلیل کاهش ترشح هورمون استروژن در بدن خانم‌ها، ریزش مو رخ می دهد، در دوران بارداری نیز به دلیل تغییرات هورمونی صورت گرفته ریزش مو در خانم‌ها اتفاق می افتد، عارضه ای که در برخی موارد تا چند ماه پس از تولد کودک همچنان ادامه خواهد داشت.

استرس و اضطراب موهایتان را می ریزاند

استرس، اضطراب، مشکلات روحی روانی و شوک های روانی ناشی از غم از دست دادن یکی از عزیزان و یا شکست عاطفی و طلاق می‌تواند موجب ریزش مو در خانم‌ها شود. در این موارد در صورتی که بتوان بر استرس و اضطراب غلبه کرد رشد مو‌ها به شکل طبیعی خود باز می‌گردد.

رژیم غذایی نادرست و ریزش مو

تغذیه نادرست یکی از علل اصلی ریزش مو محسوب می‌شود، در صورتی که فقر مواد مغذی در بدن بروز کند، به دلیل اینکه این مواد مغذی در اندام‌های حیاتی مصرف می‌شود مواد مورد نیاز به مو‌ها نمی‌رسد و موجب ریزش مو در خانم‌ها می‌شود.

بلایی که اتو مو بر سرتان می آورد

نگهداری و مراقبت از مو‌ها نیز از علل تاثیرگذار در رشد موهاست، کسانی که مو‌های خود را محکم می‌بندند یا به طور مداوم از دستگاه‌های صاف کننده یا فر کننده مو استفاده می‌کنند گرفتار ریزش مو می‌شوند، به همین دلیل باید در استفاده از این وسایل برای زیبایی مو رعایت احتیاط را کرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این پسر یک دختر بود و پلیس نفهمید! + عکس اعدام در ملاء عام مردان جهنمی یاسوج + جزییات 7 دقیقه برای قتل خاشقجی کافی بود! + جزییات باورنکردنی برادر بن سلمان دیگر به امریکا بر نمی گردد! بعد از ارز نوبت به حباب قیمت خودرو رسید؟ / لیست کاهش قیمت خودرو در بازار این مردان خبیث پاکدشت را آشفته کرده بودند! بی حیایی با یک دختر یک زندانی پس از آزادی + عکس کشف جسد سوخته و سلاخی شده در شهرزیبای تهران بن سلمان نمی خواست خاشقچی کشته شود! / چه کسی زیاده روی کرد؟! کشف 3 جسد سوخته در خانه مرد مجرد و خوش تیپ! عکس وحشتناک از لاشه یوزپلنگ آسیایی در دربند ! + عکس این مرد پول گرفت تا زن همدانی مادر شود! مردی در تربت حیدریه با خودرو همسرش را له کرد و کشت / زن بیچاره مهریه اش را خواسته بود! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پزشک Doctor سرطان زیبایی درمان مو توصیه گرفتار ریزش عکس تصاویر مرد قتل ایران زندگی خانواده ترکیه پرونده اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ریزش مرگبار اتوبان در چین

تاکنون دستکم ۱۹ نفر جان خود را در پی ریزش بخشی از یک بزرگراه در جنوب چین از دست داده ۱۸ خودرو بر اثر ریزش آسیب دیده و امدادگران ۳۰ نفر را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

دریافت 983 KB

دیگر خبرها

  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • فیلم/ ریزش مرگبار اتوبان در چین
  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟