Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@05:39:55 GMT

در بدنه کلیسای ارتدوکس جهان شکاف ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۰۲۵۸

در بدنه کلیسای ارتدوکس جهان شکاف ایجاد شد

شکاف در میان کلیساهای ارتدوکس جهان، تازه‌ترین خبری است که در میان جامعه مسیحیان در سراسر جهان اسباب نگرانی و ناراحتی شده است فرحناز دهقی خبرنگار             . در بزرگ‌ترین انفصال میان کلیساهای ارتدوکس طی یک قرن اخیر، کلیسای ارتدوکس روسیه اعلام کرد روابط خود را با کلیسای ارتدوکس استانبول به‌دلیل موافقت با اعلام استقلال کلیسای ارتدوکس اوکراین قطع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش الجزیره، اسقف ایلاریون رئیس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدوکس روسیه به خبرنگاران گفت که تصمیم قطع روابط با کلیسای ارتدوکس استانبول در شورای عالی این کلیسا به نام «سینود مقدس» گرفته شده است. شورای عالی این کلیسا به ریاست پاتریارک کریل در مینسک پایتخت بلاروس تشکیل جلسه داده بود. اسقف ایلاریون درباره تصمیم این شورا گفت: «اعلام قطع رابطه با کلیسای ارتدوکس استانبول، تنها چاره شورای عالی بود؛ زیرا اقدام اخیر این کلیسا درباره کلیسای اوکراین راه دیگری پیش روی ما نگذاشته بود و دیگر نمی‌توان اتحاد میان دو کلیسا را حفظ کرد.» با این حال او ابراز امیدواری کرد که کلیسای استانبول در تصمیم خود برای اعطای استقلال به کلیسای ارتدوکس اوکراین تجدید نظر کند. در بیانیه اعضای شورای عالی، نوشته شده است که بهتر است دیگر کلیساهای ارتدوکس در سراسر جهان نیز «به تصمیم کلیسای استانبول توجه کنند و برای برون رفت از بزرگ‌ترین بحران دوران اخیر که باعث ایجاد شکاف در بدنه کلیسا شده است، چاره‌ای بیندیشند.» کلیسای ارتدوکس استانبول که از لحاظ تاریخی بیشترین سابقه را در بین کلیساهای ارتدوکس در سطح جهان دارد، اخیراً تصمیم گرفته است استقلال کلیسای ارتدوکس اوکراین را به رسمیت بشناسد. این کلیسا چندی نیز پیش نمایندگانی را در اوکراین منصوب کرد که خشم کلیسای ارتدوکس روسیه را برانگیخت زیرا آنها بیش از 300 سال بود که کنترل کلیساهای ارتدوکس در اوکراین را در دست داشتند.به گزارش ایرنا، کلیسای ارتدوکس روس، تمامی کلیساهای ارتدوکس در روسیه، بلاروس، اوکراین و نیز کلیساهایی در قزاقستان، چین و کشورهای اروپایی و امریکا را تحت کنترل خود داشت و اکنون این تصمیم کلیسای استانبول باعث برافروخته شدن خشم مقام‌های کلیسای روسیه شده است. ولادیمیر یرمولنکو نویسنده اوکراینی می‌گوید باید انتظار جدایی‌های بیشتری را در بدنه کلیسای ارتدوکس داشت: «به احتمال زیاد یک سری کلیسا در حمایت از کلیسای استانبول وارد عمل می‌شوند و برخی هم در حمایت از کلیسای روسیه. دیگر کلیسای روسیه، کلیسای اوکراین را به مشروعیت نمی‌شناسد و آن را عامل نفاق می‌داند. این می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین

حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراینجدیدترین موج حملات موشکی روسیه به تاسیسات برق اوکراین، یک پایگاه ذخایر زیرزمینی گاز در روز یکشنبه، هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش انرژی پرس، شرکت انرژی دولتی «نفت گاز» اوکراین از حمله به پایگاه ذخایر گاز خبر داد اما افزود: در عرضه گاز به مصرف کنندگان، خللی وارد نشده است.

الکسی چرنیشوف، مدیرعامل «نفت گاز» گفت: تجهیزات آسیب دیده در این حمله، در دست تعمیر هستند. چرنیشوف در فیس بوک نوشت: این وضعیت، تاثیر مهمی بر فعالیت پایگاه ذخایر گاز نخواهد داشت زیرا گاز در اعماق زمین ذخیره می شود.

در این بین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد تلاشها برای بازگرداندن منابع برق در مناطق مختلف در حال انجام است و بیشترین دشواری در شهر خارکف است که دومین شهر بزرگ اوکراین است.

وزارت انرژی و توزیع کنندگان اوکراین اعلام کردند این کشور، واردات برق را افزایش داده و صادرات را پس از حملات اخیر روسیه که طی آن شرکت نیروی  DTEK ۵۰، حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود را از دست داد، متوقف کرده است.

ولودیمیر کودریتسکی، مدیر شرکت «اوکراِنرگو» که خطوط انتقال برق اوکراین را اداره می کند، گفت: موج اخیر حملات روسیه، حداقل ۹۰ میلیون یورو (۹۷ میلیون دلار) خسارت وارد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز جمعه به تاسیسات تولید و انتقال اوکراین حمله کرد که باعث خاموشی گسترده در بسیاری از مناطق این کشور شد و تاسیسات انرژی در سه منطقه اوکراین هم بامداد یکشنبه، هدف حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • مادربزرگ ٧۵ ساله یکی از مشهورترین بازیکنان فورتنایت در جهان شد
  • مادربزرگ 75 ساله یکی از مشهورترین بازیکنان فورتنایت در جهان شد(+عکس)
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین