Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتن- ایرنا- رییس موسسه نیارخوس یونان که یکی از بزرگرترین موسسه و مجتمع فرهنگی، هنری، ورزشی این کشور است، در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی بر توسعه همکاری های دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ' گاری لا ترایندا فیلی' روز سه شنبه افزود، فرهنگ های غنی و صاحب تاریخ می توانند برای آشنایی ملت های خود با پیشنه فرهنگی کشورهایشان دارای روابط بسیار خوبی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«علی محمد حلمی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه خدمات فرهنگی ایران و یونان از دوران باستان تا کنون به جامعه بشری، گفت: دو کشور سابقه دیرینه ای در ارائه فرهنگ و هنر و نظریه های علمی و فلسفی داشته اند.
وی تصریح کرد، از این رو همکاری های دوجانبه در این زمینه می تواند نقش مهمی در آشنایی دو ملت با سوابق فرهنگی دو کشور را فراهم کند.
وی تصریح کرد: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی از قبیل تئاتر، سینما ، برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی و هنری با موسسه نیارخوس یونان همکاری کند.
اروپام**462**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايران يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق