Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@23:32:13 GMT

بن سلمان بازهم برای آمریکا نوشابه باز کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۰۴۷۸

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بعد از ظهر سه‌شنبه برای پیگیری پرونده جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود وارد ریاض شد.

به نوشته خبرگزاری دولتی سعودی «واس»، «ملک سلمان در کاخ الیمامه ریاض از مایک پامپئو استقبال به عمل آورد و دو طرف درباره مسایل تاریخی و اوضاع کنونی منطقه رایزنی کردند.»

شبکه العربیه گزارش داد، پامپئو از ملک سلمان به دلیل «پایبندی عربستان سعودی به انجام تحقیقات شفاف درباره مساله خاشقچی تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش العربیه، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم ضمن دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر تحکیم روابط دو کشور تاکید و اعلام کرد که این دو کشور همپیمانان قوی و قدیمی هستند.

در این دیدار شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور، شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز سفیر خائم حرمین شریفین در ایالات متحده، دکتر مساعد بن محمد العیبان عضو شورای وزیران و عادل بن الحمد الجبیر وزیر امور خارجه سعودی حضور یافتند.

وزارت خارجه آمریکا پس از دیدار پامپئو با مسئولان سعودی بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار نگرانی ترامپ را درباره ناپدید شدن جمال خاشقچی مجددا ابراز کرده است و خواستار این شده است که مشخص شود برای او چه اتفاقی افتاده است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: پامپئو در این دیدار همچنین از حمایت عربستان سعودی از بررسی این موضوع توسط مقامات ترکیه استقبال کرده است. پامپئو و بن سلمان بر اهمیت تحقیقات شفاف و زمانبندی شده و پاسخ به سوالات موجود تاکید کردند.

مایک پامپئو پس از عربستان به منظور پیگیری مساله خاشقچی راهی ترکیه خواهد شد. سفر پامپئو به عربستان یک روز پس از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با ملک سلمان درباره روابط دوجانبه میان ریاض و واشنگتن و جدیدترین تحولات منطقه صورت گرفت.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ۵۹ ساله سعودی مقیم آمریکا، سه‌شنبه دهم مهر (دوم اکتبر) پس از مراجعه به کنسولگری سعودی در استانبول، ناپدید شد اما سه روز بعد رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شواهد نشان‌دهنده کشته شدن خاشقچی پس از ورود به کنسولگری است امری که عربستان آن را رد کرد و مدعی شد خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

شبکه خبری سی.ان.ان دو شب پیش در گزارشی اعلام کرد که مقامات سعودی بعد از آنکه در این خصوص تحت فشار قرار گرفته‌اند احتمالا برای پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی آماده می‌شوند؛ اما اعلام خواهند کرد که او به شکل غیرعمد و در بازجویی کشته شده است.

منابع آگاه اعلام کردند، ریاض سعی دارد، به مسئولیتش در قبال پرونده خاشقچی اعتراف ضمنی داشته باشد و در عین حال، مسئولان امنیتی سعودی را به دست داشتن در «قتل غیر عمد» متهم کند که این سناریو باعث خواهد شد، فشارهای بین‌المللی موقتا کاهش یابد و بدین ترتیب، سایه خطر تعقیب از سر شاهزادگان از جمله ولی‌عهد سعودی دور شود.

در همین خصوص روزنامه القدس العربی از وجود سه سناریو در این خصوص پرده برداشت و نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای نجات متحد سعودی خود از تنگنای قتل «جمال خاشقچی»، «مایک پامپئو» وزیر خارجه خود را عازم ریاض کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا العربیه عربستان سعودی وزیر خارجه وزیر امور خارجه وزارت خارجه عربستان ترکیه واشنگتن قتل وزیر خارجه آمریکا بن سلمان پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به همتایان سعودی واردنی:خواهان تشدید تنش نیستیم!

وزیر خارجه آمریکا در تماس با همتایان سعودی و اردنی مدعی شد که آمریکا به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماسهای جداگانه با فیصل بن فرحان و ایمن الصفدی همتایان سعودی و اردنی خود مدعی شد که آمریکا خواهان تشدید تنش نیست.

شکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانواکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن در تماس با همتای سعودی خود، حمله ایران به اسرائیل(در پاسخ به تجاوز اشغالگران به کنسولگری ایران در دمشق) را بررسی و بار دیگر تاکید کرد که آمریکا خواهان  تشدید تنش نیست.

وزارت خارجه افزود بلینکن همچنین با همتای مصری خود هم گفتگو کرد که طی آن، حمله ایران به اسرائیل و اهمیت رساندن کمکها به غزه را بررسی کرده است.

انتهای پیام/


 

 

دیگر خبرها

  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • بلینکن خطاب به همتایان سعودی واردنی:خواهان تشدید تنش نیستیم!
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی