Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک – ايرنا – عضو گروه صلح «کدپينک» تحريم هاي جديد عليه شرکت هاي ايراني را تلاش کاخ سفيد براي نجات آل سعود از ورطه قتل روزنامه نگار عربستاني دانست و گفت: اين تحريم ها پيام مثبتي به سعودي ها پيش از حضور منوچين در نشست رياض بود.

‏«تاي بري» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا درباره تحريم هاي جديد وزارت خزانه داري آمريکا عليه چندين شرکت اقتصادي و بانکي ايران، افزود: استيون منوچين وزير خزانه داري که دستور اين تحريم ها را صادر کرده است مي خواهد به زودي به نشستي در عربستان برود که ميزبان آن يک قاتل بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به برگزاري تجمع هاي اعتراضي از سوي گروه صلح کدپينک در واشنگتن افزود: ما امروز در برابر خانه استيون منوچين وزير خزانه داري تجمعي برگزار خواهيم کرد تا به سفر وي به عربستان براي شرکت در کنفرانس `داووس صحرا` اعتراض کنيم. ما خواستار اين هستيم که وي فورا برنامه اين سفر را لغو کند.
** وزير خرانه داري آمريکا، دوست وليعهد قاتل
اين فعال صلح آمريکايي تصريح کرد: اينکه وزارت خزانه داري آمريکا در بيانيه تازه خود از حقوق بشر به عنوان توجيه تحريم ها استفاده مي کند، منافقانه است. اين قدر از اين موضوع حقوق بشر دم زده اند که تکرار آن توسط مقام هاي آمريکا ملامت آور شده است.
بري اضافه کرد: زماني که شما با نقض حقوق بشر در چنين وسعتي در عربستان و جنايت هاي جنگي آن در يمن روبرو هستيد و مقام هاي ترامپ در حال انداختن طناب نجات براي محمد بن سلمان هستند، آخرين حرفي که حق گفتن درباره آن را داريد، حقوق بشر خواهد بود.
وي ادامه داد: همين امشب، مايک پمپئو در مهماني رسمي شام فرد قاتلي همچون محمد بن سلمان شرکت کرد. `استيون منوچين` هنوز به دنبال حضور در نشست اقتصادي در عربستان سعودي به ميزباني بن سلمان است.
کارشناس مسايل بين المللي افزود: دولت آمريکا خود در ربودن، زنداني کردن و شکنجه افراد دست داشته است. آنها هيچ مساله اي در انجام اين کار از سوي عربستان نمي بينند.
بري تاکيد کرد: کمترين کاري که ايالات متحده در اين مرحله بايد انجام دهد اين است که به مشارکت خود در جنگ يمن و کمک هاي نظامي و لجستيک به عربستان پايان دهد. عربستان يک رژيم ياغي دارد که مقام نخست جهاني حمايت از تروريسم را دارد. زمان آن رسيده است که آمريکا به اين روابط ويژه با رياض پايان دهد.
وي ادامه داد: اين دروغ است که مي گويند در صورت توقف فروش سلاح، عربستان به روسيه و چين روي مي آورد. اين کار ساده اي نيست و سال ها زمان خواهد برد که عربستان زيرساخت هاي نظامي خود را تغيير داده و به سوي فناوري غيرآمريکايي برود.
** تلاش ضد ايراني منافقين و اف اف دي
تاي بري به نقش `بنياد دفاع از دموکراسي` در تهيه نقشه راه تحريم هاي ضد ايراني اشاره کرد و گفت: اين به اصطلاح انديشکده که در واقع تنها کاري که نمي کند انديشيدن است، با لابي اسراييلي و سازمان ترويستي مجاهدين خلق ارتباط دارد. اين گروه ترويستي اين روزها در واشنگتن حضور فعالي دارد و با همکاري با اين انديشکده ها، تلاش مي کند که فشار به ايران را افزايش دهد.
وي ادامه داد: براي اين گروه در واشنگتن دفتر باز کرده اند و پول کلاني در اختيار آنها قرار مي گيرد. اين گروهکي البته بسيار کوچک و بسته است. جوهر انديشه اين گروه خطرناک نفرت پراکني است. واقعا عجيب است که چگونه يک سازمان با گرايش هاي مارکسيستي اين روزها براي همکاري با دست راست ترين جريان ها، خود را به آب و آتش مي زند.
اين فعال صلح، رژيم صهيونيستي را مهمترين عامل تمرکز دولت ترامپ بر تحريم هاي ايران دانست و افزود: جامعه جهاني عادت کرده که چشم خود را بر جنايت هاي اسراييل ببندد، جنايت هايي که هر لحظه عليه مردم غزه انجام مي دهد. جنايت هايي که ايالات متحده در همه آنها شريک است. جامعه جهاني نمي تواند با سکوت خود اجازه دهد که اسراييل و ايالات متحده قوانين بين المللي را به مسخره گرفته و هر جنايتي که مي خواهند انجام دهند.
روز سه شنبه دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي وزارت خزانه‌داري آمريکا (اوفک) اعلام کرد که تعدادي از نهادهاي ايراني را هدف تحريم قرار داده است.
به گزارش ايرنا وزارت خزانه داري آمريکا روز سه شنبه با انتشار بيانيه اي از وضع تحريم هاي جديد عليه شرکت هاي اقتصادي و بانکي ايران به بهانه واهي خبر داد.
اين نخستين بار نيست که هيات حاکمه آمريکا در ادامه دشمني و خصومت ها عليه ملت ايران، اقدام به توسعه تحريم هاي يکجانبه مي کند.
تحليلگران اين تکاپوي کاخ سفيد را در نتيجه شکست طرح هاي ضدايراني در طول يکسال گذشته مي دانند که به انزواي جهاني آمريکا منجر شده است.
هم اکنون اتحاديه اروپا در حال بررسي اجراي طرح همکاري مستقيم بانک هاي مرکزي کشورهاي اروپايي با ايران است که تضميني بر تداوم فعاليت هاي بانکي و تجاري خواهد بود.
اين اتحاديه همچنين طرحي براي جايگزيني ساز و کار تسويه وجوه و شبکه سوئيفت در دست بررسي دارد که براي ارسال و دريافت اطلاعات تراکنش‌هاي مالي به کار مي رود.
اروپا با اجراي قانون مسدودسازي تحريم‌ها (Blocking Statute) همزمان گامي در حمايت از شرکت هاي کوچک و متوسط برداشته است و اين شرکت ها به موجب اين قانون، مشمول تحريم هاي آمريکا قرار نخواهند گرفت.
اروپام*م.ع*1429
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، وزرای بازرگانی و نفت پاکستان امروز در پایگاه هوایی نورخان در مجاورت شهر اسلام‌آباد از هیات بلندپایه تجاری سعودی استقبال کردند.

هیات سعودی به ریاست معاون وزیر سرمایه‌گذاری این کشور متشکل از ۵۰ نفر از مسوولان ارشد شرکت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری مرتبط با حوزه‌های انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، پتروشیمی، بندرگاه، پالایشگاه، معاون، مخابرات و راه و ارتباطات است.

سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان درحالی انجام می‌شود که شهباز شریف نخست وزیر پاکستان هشتم اردیبهشت امسال و برای دومین بار به عربستان رفت؛ جایی که وی علاوه بر شرکت در اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.

علاوه بر این، پاکستان در بیست و هشتم فروردین میزبان فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و هیات بلندپایه اقتصادی همراه وی بود. در این بازدید، مسوولان عربستانی قول افزایش سرمایه‌گذاری در پاکستان و ترغیب شرکت‌های بزرگ تجاری سعودی برای ورود به بازار پاکستان را دادند. سفر امروز هیات دیگری از عربستان در نتیجه توافق اخیر ۲ کشور برای گسترش تعاملات تجاری و یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری عربستان در پاکستان صورت می‌گیرد.

روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات سعودی از سوی جام کمال خان وزیر بازرگانی و مصدق ملک وزیر نفت پاکستان مورد استقبال قرار گرفت و قرار است در طول سه روز آینده مسوولان ۳۰ شرکت پاکستانی با طرف‌های سعودی خود پیرامون سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک مذاکرات کنند.

وزیر بازرگانی پاکستان در این خصوص اعلام کرد که هر ۲ کشور توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل را برای شناسایی راهکارهای سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی تبیین خواهند کرد.

ترافیک سفر مقامات پاکستان و عربستان سعودی به کشورهای یکدیگر به ویژه از زمان آغاز به کار دولت شهباز شریف به خوبی نشانگر عمق روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری مابین اسلام‌آباد و ریاض و همچنین میل و اشتیاق پاکستان به توسعه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری با عربستان دارد.

در نقطه مقابل برخی از منتقدان در پاکستان معتقدند، عربستان چندین بار از سرمایه‌گذاری‌های مختلف در پاکستان صحبت کرده است، ولی تا به حال هیچ نتیجه ملموسی نداشته است. با این حال در آذرماه گذشته عربستان سپرده گذاری ۳ میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی پاکستان را با هدف حمایت از بهبود معیشتی این کشور برای یکسال دیگر تمدید کرد.

سال گذشته دولت پاکستان با حمایت ارتش این کشور شورایی موسوم به «شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری SIFC» را تشکیل داده که هدف اصلی آن تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان به ویژه از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس است و نقش ارتش نیز به عنوان تضمین دهنده سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست