Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@16:13:31 GMT

تصميم ایرانیان برای تحقق اهداف سند چشم انداز 50 ساله

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۰۷۵۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم ایران، قوای سه گانه و سایر مراکز تصمیم گیری را موظف کرد چشم انداز پنجاه ساله کشور را در طول یک دوره دو ساله تدوین و تصویب کنند، این در حالی است که ایرانی ها برای محقق ساختن اهداف این سند مصمم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمد البحرانی خبرنگار این شبکه در تهران در گزارشی گفت: در سند چشم انداز 50 ساله که رهبر معظم ایران دستور تدوین و تصویب آن را صادر کرده است، ایران به یکی از هفت کشور برتر دنیا، یکی از قویترین اقتصادهای جهانی و از جمله پنج کشور برتر جهان در زمینه پیشرفت در تولید فکر، علم و تکنولوژی تبدیل خواهد شد. ایرانی ها به این اهداف فقط به عنوان شعار نگاه نمی کنند، چرا که هزاران کارشناس و نظریه پرداز در طول هفت سال بر روی این سند کار کرده اند و خطوط کلی مسیر پیشرفت در کشور را تحت عنوان "الگوی اسلامی ایرانی در پنج دهه پیش رو" تعیین کرده اند.
عبدالحمید شیخی کارشناس امور اقتصادی در این زمینه گفت: "نظریه پردازان و کارشناسان تأکید می کنند پیشرفت کشور بدون تدوین سند چشم انداز پنجاه ساله ممکن نخواهد بود، از این رو تصمیم گیران و مجریان کشور باید بر اساس این سند حرکت کنند". رهبر ایران قوای سه گانه و سایر مراکز تصمیم گیری در ایران را مکلف کرد در طول دو سال این سند را مطالعه و بررسی کنند و سپس آن را برای تصویب به پارلمان بفرستند.
مهدی شکیبایی در این خصوص گفت: "یکی از مهمترین بندهای این سند، همکاری مستحکم با کشورهای اسلامی است. اما برخی از چالش ها در این خصوص وجود دارد و دشمنان تلاش می کنند ایران را از منطقه و کشورهای همسایه اش دور کنند. در این راستا دشمن تلاش می کند بین شیعه و سنی و ایران با کشورهای عربی اختلاف افکنی کند". سند چشم انداز پنجاه ساله از 56 بند تشکیل شده است و شامل نهضت علمی، گردشگری، پزشکی، حقوق زنان، عدالت اجتماعی، دموکراسی و تقویت فرهنگ اسلامی به دور از فرقه گرایی است.
خبرنگار در پایان گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در ایران، اعلام تدوین سند چشم انداز 50 ساله بیشتر شبیه یک فراخوان برای تقویت انقلاب و تصحیح مسیر حرکت آن است، به ویژه که خود رهبر معظم نیز از لزوم بازبینی در سیاست های کلی نظام برای تطابق بیشتر با این سند سخن گفته است. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تدوين تصويب سند چشم انداز 50 ساله رهبر قويترين خطوط کلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان بین‌المللی سینوو «COMSTECH Inter Islamic Network on Virtual Universities - CINVU» با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت از برنامه‌های توسعه شبكه‌های آموزش و پژوهش مبتنی بر فناوری‌های نوین اطلاعاتی و مخابراتی و ترویج فرهنگ مشاركت و تسهیل همكاری و تحكیم روابط و ارتقای سطح همكاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و همفكری میان نخبگان، اندیشمندان و دانشمندان كشورهای اسلامی در ژانویه 2011 تاسیس شد.
 
این شبکه پل ارتباطی میان دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها با رویکرد اشتراک اطلاعات و منابع و حمایت از شیوه‌های یادگیری مبتنی بر فناوری برخط محسوب می‌گردد.
 
سازمان بین‌المللی سینوو ، سازمانی خودگردان، غیرسیاسی، با رویكرد بین‌المللی و یکی از شبکه‌های وابسته به - کامستک - کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای هم‌پیمان در سازمان همکاری‌های اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آن را بر عهده دارد.
 
کامستک دارای ۱۳ شبکه علمی است که مهم‌ترین آن سازمان بین‌المللی سینوو است. سینوو در حال حاضر حدود ۱۷۰ عضو دانشگاهی و غیر دانشگاهی (دانش‌بنیان، آموزشی و پژوهشی) از سراسر جغرافیایی جهان اسلام است و بستری غنی برای تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب در عرصه‌های علمی، فرهنگی، مدیریتی، اقتصادی، پزشکی، انرژی و... را فراهم آورده است.
 
دبیرکل سازمان بین‌المللی سینوو دکتر کریم نجفی برزگر و معاون راهبردی اجرایی و رییس دبیرخانه دائمی این سازمان دکتر علی کریمی مرید است.
 
سازمان بین‌المللی سینوو بر توسعه کشورهای اسلامی تاثیراتی از جمله ارتقاء سطح کیفی فرهنگ، آموزش، تحقیق و فناوری در جهان اسلام، افزایش متقاضیان آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی، تسریع در ارتقاء عدالت در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، کاهش شکاف دیجیتالی در کشورهای اسلامی دارد.
 
شناخت بهتر کشورها از ظرفیت‌های مختلف علمی و پژوهشی یکدیگر و ارتباطات موثر به منظور رفع مشکلات بنیادین در جهان اسلام و همچنین دسترسی آسان و سریع به جامعه دانش‌محور و اقتصاد مبتنی بر دانش از دیگر تاثیرات این سازمان بر توسعه کشورهای اسلامی است.
 

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • ترسیم «چشم انداز» اقتصاد ایران در ۱۴۰۳
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد