Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@07:54:08 GMT

تکمیل مسکن مهر نورآباد رویای متقاضیان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۰۸۲۰

تکمیل مسکن مهر نورآباد رویای متقاضیان

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طرح مسکن مهر از جمله طرح های بود که با هدف خانه دار شدن مردم همزمان با سراسر کشور در شهر نورآباد نیز آغاز شد اما متاسفانه اجرای این طرح در این شهر از روند مطلوبی برخوردار نیست درحالیکه این طرح در بسیاری از شهرستان های همجوار تکمیل شده است.
در حالی که در شهرستان های دیگر شاهد وجود واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی هستیم در شهرستان دلفان قضیه برعکس شد و به رغم تعداد بالای بی خانمان در این شهرستان فقط تعداد معدودی توانستند در این طرح ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملیات ساخت طرح مسکن مهر در دلفان از سال 1391 در زمینی به مساحت 15 هکتار در جنوب غربی شهر نورآباد آغاز شد و پنج پیمانکار کار خود را برای ساخت 641 واحد مسکونی آغاز کردند اما با گذشت شش سال هنوز پرونده مسکن مهر در این منطقه بسته نشده است.
هنوز 196 خانواده دلفانی چشم انتظارند تا صاحب سرپناه شوند و علاوه براین ساکنان منطقه مسکن مهر با مشکلات فراوانی مواجه اند.
برخی ساکنان مسکن مهر در نورآباد مرکز شهرستان دلفان می گویند : واحدهای خودرا تحویل گرفته ایم اما معابر آن بصورت خاکی است که در تابستان گرد و غبار و در زمستان گل و لای ما را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
این عده نامناسب بودن خیابانها و پل ها ، ناکافی بودن امکانات خدماتی و تفریحی چون مدرسه ، بوستان ، نانوایی ، خطوط تاکسیرانی و عدم آنتن دهی تلفن همراه و ایرانسل ، نامگذاری نشدن معابر ، باریک بودن خیابان اصلی و نبود پیاده رو را از دیگر مشکلات خود عنوان می کنند.
نماینده مردم دلفان و سلسله درمجلس شورای اسلامی می گوید:در زمان مدیرکل قبلی راه و شهرسازی استان مکاتبات زیادی شد تا مشکل واحدهای مسکن مهر حل شود اما متاسفانه حتی برخی مسئولان این اداره به گفته ها و تعهدات خود پای بند نبودند.
علی رستمیان افزود: مشکلات مسکن مهر را به وزیر راه و شهرسازی گفته شده تا پرونده مسکن مهر در این شهر بسته شود.
وی اظهار امیدواری کرد : مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان چاره ای اندیشده و گره های این طرح را باز نماید.

** تاکنون 445 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است
فرماندار دلفان نیز گفت: تاکنون 445 واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده و 196 واحد دیگر در دست ساخت که امیدواریم تکمیل و به متقاضیان واگذار شوند.
جعفر طولابی یکی از عوامل تاخیر در آغاز طرح مسکن مهر نورآباد را وجود معارض در زمین های انتخاب شده عنوان و اظهار داشت: به دلیل وجود معارض در سال 86 طرح در نورآباد همزمان با سایر شهرها آغاز نشده و سه سال برای حل مشکل معارض وقت صرف شده است.
وی افزود: در نهایت با توافق مالکان خصوصی 15 هکتار زمین برای اجرای طرح مسکن مهر تدارک دیده شده است.
فرمانداردلفان ، کمبود اعتبار‏، ناتوانی متقاضیان در تامین سهم آورده، تورم موجود در آن سال ها و ضعف پیمانکاران را از عوامل طولانی شدن روند ساخت طرح مسکن مهر در نورآباد اعلام کرد و گفت: ضعف پیمانکاران موجب طولانی شدن روند ساخت این طرح شده است.
وی تصریح کرد: اخیرا در نشستی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان موضوع بررسی شد و تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدواریم عملیاتی شوند تا مشکل متقاضیان حل گردد.
نورآباد مرکز شهرستان دلفان در 75 کیلومتری شمال خرم آباد قرار دارد.
7270/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تلفن همراه خانواده مدیرکل راه و شهرسازی مسکن مهر وزیر راه و شهرسازی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان نیایش خرم‌آباد تا سال ۱۴۰۴

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه منابع مالی بیمارستان ۶۱۱ تختخوابی نیایش تامین شود پیش‌بینی می‌شود سال ۱۴۰۴ به مرحله افتتاح برسد.

بهرام دلفان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زمانی که بیمارستان نیایش را تحویل گرفتیم ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هم‌اکنون پس از گذشت دو سال پیشرفت آن به ۶۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: چنانچه منابع مالی بیمارستان ۶۱۱ تختخوابی نیایش تامین شود پیش‌بینی می‌شود سال ۱۴۰۴ به مرحله افتتاح برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پس از تحویل بیمارستان نیایش باید تلاش و پیگیری لازم را انجام و تجهیزات جدید برای آن تهیه کرد.

دلفان افزود: بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی دورود نیز پس از یک سال تعطیلی فعال شد و محدودیت پیشرفت فیزیکی آن به خاطر کمبود اعتبار بوده است.

وی در خصوص طرح مولدسازی، بیان کرد: براساس طرح مولدسازی ۴۸ واحد را برای فروش در نظر گرفته‌ایم که هنوز کسی رغبت به خرید آنها نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: چنانچه این واحدها به فروش برسد هزینه آن را برای ساخت خوابگاه استفاده خواهیم کرد.

دلفان گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با راه و شهرسازی خواهیم بست کار ساخت مسکن برای کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان متاهل را در دست اقدام قرار خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار در مناطق صعب‌العبور شهرستان دلفان
  • ۱۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان تحویل متقاضیان شده است
  • متقاضیان مسکن مهر بخوانند
  • اولویت بانک‌های خوزستان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در اولویت بانک‌های استان باشد
  • فراخوان تکمیل وجه متقاضیان دیگنیتی نوبت زمستان ( طرح عادی و جوانی جمعیت)
  • فراخوان تکمیل وجه متقاضیان فیدلیتی نوبت زمستان ( طرح عادی و جوانی جمعیت)
  • بهره‌برداری از بیمارستان نیایش خرم‌آباد تا سال ۱۴۰۴
  • مرگ مادر و فرزند بر اثر گازگرفتگی‌ در دلفان
  • اعطای بیش از ۶ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی به متقاضیان شهرستان شبستر