Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تلویزیون - ایسنا نوشت: مدیرمسوول روزنامه «شرق» درباره راه‌هایی که به بهبود وضعیت بخش‌های خبری رسانه ملی منجر می‌شود، گفت: صداوسیما به بازنگری جدی در بخش‌های خبری خود نیاز دارد و باید انقلابی را ایجاد کند تا از عصر ماقبل اینترنت گذر کند و به عصری که همه مردم در آن حضور دارند، وارد شود.

مهدی رحمانیان درباره شیوه انعکاس اخبار در صداوسیما تصریح کرد: سازمان صداوسیما هنوز در عصر قبل از ظهور اینترنت باقی مانده و از آن دوره خارج نشده است؛ بنابراین فکر می‌کند که مردم هم هنوز در آن عصر زندگی می‌کنند و هر چه را که به مردم بگوید، آن‌ها نیز قبول می‌کنند، چون هیچ بسته خبری دیگری در دسترس مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غافل از اینکه در حال حاضر منابع بی‌شمار خبری وجود دارد و مردم معطل اخبار صداوسیما نمی‌مانند.

مدیرمسوول روزنامه «شرق» درباره تاثیر تصمیم‌گیری مدیران در انتشار اخبار صداوسیما اظهار کرد: مدیران در راستای انتشار اخبار بی‌تاثیر نیستند. با تعدادی از آن‌ها که صحبت کردم، مدعی بودند که از بیرون برخی مسائل به آن‌ها تحمیل می‌شود و ناچار هستند که به سفارشات عمل کنند و این سفارشات باعث می‌شود که بین صداوسیما و مخاطب فاصله‌ای ایجاد شود. این حرف آن‌ها تا حدی درست است،‌ اما به نظرم صداوسیما هم باید در حوزه عملکرد خود بازنگری داشته و مسائل خود و جامعه را ارزیابی کند تا بتواند از این مرحله گذر کند.

رحمانیان با اشاره به خطوط قرمزی که برای صداوسیما وجود دارد، در پایان گفت: تا زمانی که این روند ادامه دارد، احتمال این که صداوسیما بتواند با مخاطبان آشتی کند، وجود ندارد. اما صداوسیما هم باید تلاش کند تا این خطوط قرمز را کم‌رنگ کند یا لب به لب آن راه برود یا حتی کسانی را که به آن‌ها سفارش می‌دهند را قانع کنند تا فضای جدیدی ایجاد شود.

241241

کلید واژه‌ها : سازمان صدا و سیما - تلویزیون - تاثیر رسانه‌ها - رسانه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما تلویزیون تاثیر رسانه ها رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

استاندار جدید مازندران با تاکید بر ایجاد اقتصاد دریاپایه باید در مازندران از اجرای برنامه‌های این استان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به بهره‌مندی این از استان از نعمات و مواهب الهی اظهار کرد: با وجود بهره‌مندی از مواهب طبیعی باید از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از ظرفیت‌های آن استفاده برد.

وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مردم دیار علویان که فرمودند «من این مردم را دوست دارم و به آنان ارادت دارم.» باید از این استان به خوبی یاد کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است، عنوان کرد: این استان سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد، علاوه بر نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، در دفاع از حرم نیز مازندرانی‌ها حضور پررنگی داشتند.

نوری با اشاره به جایگاه بالای این استان در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید برنامه داشته باشیم، افزود: باید به طور یکپارچه از گلوگاه تا رامسر مورد توجه ما باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: اقتصاد دریاپایه باید در این استان به شکل جدی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد، با توجه به اینکه تلاش می‌کنم تا برنامه‌های توسعه‌ای استان را دنبال کنیم و در مسیر شکوفایی مازندران گام برداریم.

کد خبر 747289

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است