Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@06:46:16 GMT

مظنه آپارتمان در منطقه شهرآرا

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۱۲۱۱

لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه مشاورین املاک کشور می‌باشد:

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آپارتمان خرید و فروش املاک شهرآرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟

تجربه زندگی در یک محیط مشترک، انسان ها را به قواعد حقوقی جدیدی نیازمند کرد تا بتوانند براساس آن، خود را با مدل جدید زندگی اجتماعی، تطبیق دهند. در نتیجه به تدریج نظام حقوقی ویژه ای برای ساماندهی به زندگی آپارتمانی شکل گرفت که تبعیت از این الگوها و قواعد جمعی، باعث می شود زیست مسالمت آمیزی را در کنار یکدیگر تجربه کنیم.

چند راه حل قانونی برای حل چالش های زندگی آپارتمانی

-شرایط نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان: طبق قانون اگر بین ساکنین توافقی وجود نداشته باشد، کسی اجازه استفاده از قسمت های مشترک مثل حیاط یا پشت بام برای نگهداری حیوانات خانگی نخواهد داشت. بنابراین تنها نگهداری از حیوانات در قسمت های اختصاصی مثل داخل واحد بدون اشکال است. البته دو شرط وجود دارد که می بایست رعایت شود؛ ابتدا حیوانات خانگی باید از نوع متعارف باشد و دوم آنکه از نظر بهداشتی مشکلی ایجاد نکند و دارای سر و صدای نا متعارف نباشد. با رعایت دو شرط مذکور، اجازه نگهداری از حیوانات خانگی و حمل آن ها در فضای عمومی مثل آسانسور یا راه پله ها امکان پذیر است. البته بهتر است برای رعایت حال سایر همسایه ها، از باکس ایمنی استفاده کنید و ضمن رعایت نکات بهداشتی، مراقب آلودگی هایی که ممکن است از طریق آن ها به محیط منتقل شود، باشید.

-برگذاری مهمانی: یکی از مهم ترین معضلات بین همسایه ها، برگذاری جشن و مهمانی است. برای جلوگیری از اختلاف در این زمینه، بهتر است قبل از برگذاری هر مهمانی، حتما با مدیر ساختمان و همسایه ها صحبت و اجازه گرفته شود.

-اجاره واحد به افراد مجرد: یکی از باورهای نادرست این است که مدیر ساختمان یا هیئت مدیره اختیار دارد که از اجاره دادن واحد به افراد مجرد توسط مالکین، جلوگیری کند. در صورتی که چنین تصوری اشتباه بوده و علاوه بر اینکه مدیر یا هیئت مدیره چنین اختیاری ندارد، مالک می تواند حتی در صورت مخالفت همسایه ها، واحدش را به مستاجر اجاره داده یا بفروشد.

-عدم پرداخت شارژ: اگر یکی از همسایه ها شارژ ساختمان را پرداخت نکند، مدیر ساختمان برای وصول مبلغ، می بایست اقدامات ذیل را به ترتیب انجام دهد:

۱- به عنوان اولین اقدام، مدیر ساختمان با تهیه معرفی نامه از ساکنین برج، به دفاتر خدمات قضایی مراجعه می کند و با تقدیم اظهارنامه علیه همسایه بدهکار، یک مهلت ده روزه برای پرداخت شارژ ساختمان در نظر می گیرد.

۲- اگر پس از گذشت ده روز، اقدامی جهت پرداخت صورت نگرفت، مدیر ساختمان می تواند دسترسی همسایه بدهکار را به امکانات مشترک مثل شوفاژ، آب گرم و ... قطع کند. دقت داشته باشید که حتما امکانات مشترک و بعد از ارسال اظهارنامه باشد. در نتیجه اقداماتی مثل عوض کردن کلید در ورودی یا قطع کنتور برق اختصاصی می تواند به سبب جرم ممانعت از حق، مشکل ایجاد کند.

۳- بعد از اقدامات فوق اگر همچنان شارژی پرداخت نشود، می توان با مراجعه به مراجع قضایی، طرح شکایت کرد.

-کسب و کار در محل مسکونی: براساس قانون شهرداری ها، دایر کردن کسب و کار در محل مسکونی تخلف بوده و می تواند منجر به پلمپ واحد شود. اما طی بخشنامه شماره ۶۴۹۳۲۹/۸۱۳ شهرداری اعلام کرد که بعضی از مشاغل می توانند در محل مسکونی هم فعال باشند و ایرادی به آن وارد نیست.

مشاغلی که مجاز به فعالیت در واحد مسکونی هستند عبارت اند از مطب پزشک، حرفه های وابسته به امور پزشکی، لابراتور های دندان سازی، دفتر مهندسی، دفاتر اسناد رسمی، کارشناس رسمی دادگستری، دفاتر ازدواج و طلاق، پانسیون، مهد کودک، دفتر وکالت، دفاتر مطبوعات، داروخانه ها، آموزشگاه ها، مدارس ابتدایی و راهنمایی، شرکت های مهندسین مشاور، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر پیشخوان دولت، مشاغل خانگی.

خارج از مشاغل مذکور، دایر کردن هر شغل دیگری در محل مسکونی، از طریق شماره پیگیری ویژه شهرداری ۱۲۹ قابل گزارش است.

برای بر خورد با همسایه متخلف چه اقدامی انجام بدهیم؟

۱-مکتوب کردن توافقات جمعی اهالی ساختمان

۲-گفت و گو با فرد متخلف و ابلاغ نظر جمعی به ایشان.

۳-اقدامات قضایی

در نتیجه در ابتدا می بایست تصمیم جمعی همسایه ها به فرد متخلف اعلام و از وی درخواست شود تا خودش را با قواعد تطبیق دهد. سپس در صورتی که اصلاحی صورت نگرفت، مدیر ساختمان می تواند به نمایندگی از اهالی مجموعه، شروع به اقدام قضایی و طرح شکایت علیه همسایه متخلف کند.

فائزه مجردیان-خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • اتفاقی کم سابقه در بازار مسکن تهران؛ قهر مردم با آپارتمان های نوساز!
  • اسکان ۷۵ هزار مسافر از عید تا عید در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران
  • ریزش و رویش فایل‏‏‌های مسکن
  • بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند
  • اوکامورا ؛ این خانه کلا دایره ای است! (+تصاویر)
  • آپارتمان‌های نوساز مرکز تهران چند؟ + جدول
  • این مناطق تهران بیشترین خریدار آپارتمان را دارد
  • قیمت آپارتمان در مرکز تهران چند؟