Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طرح شناسایی و دستگیری دلالان که روز گذشته با رصد‌های اطلاعاتی و دستور قضایی و طی ۲ مرحله در سطح بازار انجام شد، ۴۰ نفر دستگیر شدند.به گزارش بلاغ،به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روز گذشته و در جدیدترین طرح شناسایی و دستگیری دلالان ارزی که در سطح بازار انجام شد ۴۰ متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر معاون اول دستگاه قضا در نشست خبری خود در روز یکشنبه ۲۲ مهرماه به اصحاب رسانه گفته بود: در تهران برای مبارزه با اخلالگران در حوزه ارز، نظامات ارزی کشور و قاچاق سازمان‌یافته، از ابتدا تا به امروز ۱۹۶ نفر دستگیر شده‌اند که ۱۳ نفر آن‌ها در همین روز‌های اخیر دستگیر شده‌اند.

اما با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مرکز رسانه قوه قضاییه، جزئیات جدیدی از دستگیری‌های صورت گرفته در روز گذشته ۲۳ مهر ماه به دست آمده است که حکایت از ضبط صد‌ها میلیون تومان وجه نقد از اخلال گران دارد؛ بنابراین گزارش با پیگیری‌های قضایی و اطلاعاتی دستگاه قضا و ضابطان در این اقدام اطلاعاتی و قضایی اخیر صورت گرفته حدود ۱۶۵ هزار دلار، یک میلیون و ۴۲۰ هزار دینار، حدود ۵۰۰ میلیون تومان ارز‌های غیر، حدود ۸ کیلوگرم طلای آب شده، ۶ فقره چک تضمینی و بین بانکی به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان حدود ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد، حدود ۳۲ هزار لیر ترکیه، حدود ۳ هزار یورو در همان ابتدای بازداشت از متهمین کشف و ضبط شد.

گفتنی است بنا بر اعلام سخنگوی دستگاه قضا تا روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه در تهران بیش از ۴۹ مورد کیفرخواست صادر شده که برخی از این کیفرخواست‌ها ممکن است ۴بین ۴ تا ۱۰ متهم داشته باشد و برای بیش از ۹۰ نفر از کسانی که کیفرخواست برایشان صادر شده، تعیین وقت صورت گرفته است.

آنگونه که معاون اول دستگاه قضا عنوان کرده است در استان سیستان و بلوچستان یک شبکه نفوذ بانکی کشف شده است که در جریان این پرونده ۱۷ نفر بازداشت شده‌اند. این افراد بصورت سازمان یافته و با اعمال نفوذ در سیستم بانکی و بعضا استفاده از اسناد غیرواقعی توانسته بودند حدود ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرده و حدود ۳۰۰ میلیون دلار نیز نزدیک به گرفتن بود که متوقف شده است.

گفتنی است در ارتباط با بازداشت‌های صورت گرفته در دیگر استان‌ها نیز می‌توان به استان خراسان رضوی با ۴ بازداشتی، استان همدان ۷ نفر بازداشتی اشاره کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد