Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه گفت: 60 دستگاه اتوبوس از این شهر به مرز مهران اعزام می شوند تا خدمات لازم را به زائران پیاده روی اربعین حسینی انجام دهند.

محمد حضرت پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اربعین سال گذشته 50 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده بود که امسال این تعداد، 10 دستگاه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پس از انتقال زائران به مرز، این اتوبوس ها در مدت 10 روز برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر می شوند تا سرویس دهی لازم را انجام بدهند.
وی بیان کرد: این کاروان را یک دستگاه خودرو امداد فنی سیار، یک دستگاه گشت نظارتی و نیروهای فنی و خدماتی مورد نیاز همراهی می کنند تا مشکلی در روند خدمات دهی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این مرزها ایجاد نشود.
شهردار ارومیه ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تردد شهروندان ارومیه ای پس از اعزام این تعداد اتوبوس انجام شده و برای راحتی شهروندان تدابیر ویژه برای جایگزینی و تخصیص اتوبوس های فوق العاده برای خطوط پرازدحام در داخل شهر اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا، روز سه شنبه هشتم آبان ماه امسال مصادف با 20 ماه صفر، اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
طبق رسمی که در چند سال گذشته در بین شیعیان و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) مرسوم شده است، میلیون ها نفر از شیفتگان آن حضرت از کشورهای مختلف دنیا به ویژه ایران و عراق در روز اربعین در کربلا حاضر می شوند و همایش میلیونی این روز را برگزار می کنند.
برخی آمارها از حضور بیش از 20 میلیون نفر در همایش عاشقان حسینی در اربعین سال گذشته در کربلا حکایت دارد؛ سال گذشته بیش از 14 هزار نفر از آذربایجان غربی در این مراسم معنوی شرکت کرده بودند.
حضور 20 هزار زائر از آذربایجان غربی و برپایی 13 موکب در مرز ایران و عراق و خاک این کشور از جمله عرصه های شرکت این استان در پیاده روی اربعین امسال به شمار می رود؛ سه موکب در مرز بازرگان، مرز مهران و سه راهی ایواغلی و 10 موکب دیگر در خاک کشور عراق به زائران اربعین خدمت رسانی خواهند کرد.
خدمات موکب های آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین رایگان بوده و 450 خادم در موکب های این استان خدمت رسانی می کنند.
8137/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی معارف پیاده روی اربعین ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم حج شدند

پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال انجام شد و زائران راهی عربستان شدند.

به گزارش مشرق، سوم اردیبهشت ماه اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و امام خمینی به سرزمین وحی اعزام شدند. زائران از امروز سوم اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه جا شدند و اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی رفتند.

طی این ۱۰ روز دو پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شد و در مجموع ۲۲ پرواز انجام خواهد شد که در هر پرواز حدود ۲۶۰ زائر جا به جا خواهند شد.

در طول این ۱۰ روز دوهزار و ۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲ هزار ۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی اعزام می‌شوند که در مجموع حدود پنج هزار و ۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

آئین بدرقه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید عبد الفتاح نواب نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و جناب آقای سید عباس حسینی رئیس محترم سازمان حج و زیارت ساعت ۲ بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ترمینال سلام برگزار شد.

عملیات عمره مفرده قرار بود، پس‌از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) و از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد در سال گذشته رسماً این پروازها لغو شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • اعزام‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم حج شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین