Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبری ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این انبار دارویی بعد از تکمیل و بهره برداری در اختیار یکی از شرکت های دارویی معتبر کشور قرار خواهد گرفت.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نظر دارد انبار را به شرکت دارویی واگذار کند که سبد دارویی خوبی داشته و بیشترین اقلام دارویی موردنیاز استان را پوشش و در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با استقرار شرکت دارویی در خراسان جنوبی نیاز دارویی استان به ویژه در شرایط بحران تامین و قابل دسترس خواهد بود.
وی عنوان کرد: با بهره برداری از انبار مذکور می توان حجم بسیار بالایی از دارو را دپو کرد تا در مواقع بحرانی به ویژه وقتی راه هایی ارتباطی دچار مشکل است به دارو دسترسی داشت.
ناصری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرار داشتن آن در مسیر گسل های زلزله، احتمال وقوع سایر بلایای طبیعی و حوادث مترقبه و مهم تر اینکه داشتن مرز مشترک و همجواری با کشور افغانستان همچنین به منظور خدمات رسانی به مردم محروم منطقه، آمادگی و حضور کادر درمانی در مواقع بحران ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: توزیع دارویی معمولا به صورت استانی انجام می شود اما با داشتن شرایط خاص استان و توانمندی شرکت مربوط می توان در صادرات دارو به ویژه به کشور افغانستان بر اساس ضوابط و شرایط سازمان غذا و دارو ورود کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: انبار در حال ساخت استان یکی از استاندارد ترین انبارهای دارویی کشور است و شرایط توزیع و نگهداری استاندارد دارو را داراست.
نخستین پیگیری ها برای ساخت انبار دارو در استان سال 1389 آغاز شد، سال 1390 موافقت مسئولان استانی مبنی بر واگذاری زمین برای ساخت انبار دارو اخذ شد و سپس نسبت به عقد قرارداد خرید، حمل و نصب آهن آلات سوله اقدامات لازم انجام و همزمان نسبت به اجرای فنداسیون انبار دارو، نصب اسکلت و سقف سوله اقدام شد.
سال های 92، 93 و ابتدای 94 به علت نبود بودجه پروژه متوقف شد و بعد از اختصاص اعتبار از ابتدای سال 95 ادامه عملیات اجرایی انبار دارو شامل حصارکشی و اجرای دوربین دور زمین، تهیه نقشه های داخلی انبار، سرایداری، اتاق تاسیسات و اجرای سازه داخلی انبار آغاز شد.
این انبار به مساحت چهار هزار و 900 مترمربع و زیربنای یکهزار و 400 مترمربع در شمال شهر بیرجند مسیر جاده روستای شوشود رو به روی انبارهای مدیریت بحران استانداری واقع شده است.
7557 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی افغانستان خدمات رسانی به مردم خراسان جنوبی دارو زلزله راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

حسین ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب بیرجند به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تیم اعزامی برای تخلیه آبگرفتگی منازل و معابر به روستا‌های ده نو و رکات اعزام شده و در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از امدادرسانی به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب در این شهرستان خبر داد و افزود: آبگرفتگی سه منزل مسکونی نیز توسط امدادگران هلال احمر بیرجند تخلیه شد.

فعالیت سامانه بارشی که عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز چهارشنبه در اغلب مناطق استان شدت گرفت تا امروز ادامه یافت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در بیرجند ثبت شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور