Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@15:33:04 GMT

آمریکا اولویت خود را درباره ایران مشخص کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۱۵۷۵

هوک در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، گفت: دو اقدام در سوریه در جریان است؛ نخست، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه که برای تضمین کامل شکست داعش در آن جا حضور دارند و موضوع دوم، فعالیت «جیم جفری» فرستاده ویژه واشنگتن در امور سوریه است که یکی از مهم ترین اولویت های دیپلماتیک وی، شامل خروج ایران از سوریه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که هوک مدعی حضور نظامی ایران در دمشق است و این موضوع را غیر قانونی می داند، نیروهای آمریکایی به صورت غیر قانونی در شمال سوریه حضور داشته و این اقدام بدون کسب اجازه از دولت قانونی سوریه و مردم آن صورت گرفته است و از نظر مباحث حقوقی و قوانین بین المللی، تجاوز آشکار به خاک کشوری به شمار می رود که دولت قانونی دارد.
هوک در ادامه مدعی شد؛ همزمان با آنکه نظامیان آمریکایی برای شکست کامل داعش تلاش می کنند، هیأت دیپلماتیک ما برای تحقق خروج تمامی نیروهای تحت رهبری ایران از سوریه می کوشد.
وی با تکرار خواسته مقام‌های آمریکایی برای مذاکره دوباره با ایران، افزود: واشنگتن تلاش دارد توافقنامه جدیدی با تهران منعقد کند که شامل تمامی رفتارهای بی ثبات کننده این کشور باشد؛ در حالی که اشتباه توافق کنونی با ایرانی، این بود که این توافق تنها محدود به فعالیت هسته ای می شد.
رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در بخش دیگری از صحبت هایش مدعی شد: تلاش می کنیم توافقی بهتر و جامع تر از توافق هسته ای کنونی با تهران ببندیم؛ چرا که توافق کنونی، موضوعاتی چون موشک های بالستیک قاره پیما، موضوع تروریسم، حملات سایبری، پولشویی و تهدید آبراه های دریایی بین المللی را در بر نمی گرفت.
هوک در پایان با تکرار خواسته مقام های واشنگتن برای مذاکره مجدد، بار دیگر ادعا کرد: نیازمند توافقنامه ای هستیم که رفتار بی ثبات کننده ایران به صورت کامل و نه تنها بعدی از آن را در برگیرد.
دولت آمریکا در ماه‌های گذشته به شیوه‌های مختلف خواستار گفت وگو و مذاکره با ایران شده؛ اما به موجب پیمان‌شکنی‌های گذشته، با مخالفت مقام‌های کشورمان مواجه شده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری بدعهد آمریکا پیش از این برای دیدار «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده بود. وی زمانی دیگر هم گفت که حاضر است برای دستیابی به آنچه که «توافقی واقعی با تهران» می‌خواند، پای میز مذاکره بنشیند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران دولت سوریه وزارت خارجه هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896828

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • کشتی گزینشی المپیک؛ حریفان نمایندگان ایران مشخص شدند
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی