Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:57:29 GMT

مدیریت بیمارستان ها مستقل می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۱۷۴۴

مدیریت بیمارستان ها مستقل می شود

تهران- ایرنا- معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: آیین نامه هیات امنایی شدن بیمارستان ها با عنوان مدیریت مستقل بیمارستان ها تدوین شده که بر اساس آن هر دانشگاه علوم پزشکی موظف است یکی از بیمارستان های تحت پوشش را که واجد شرایط خاص است، برای این منظور معرفی کند.

علی اکبر حق دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره سازوکار واگذاری بیمارستان های دولتی به هیات امنا اظهار داشت: تعدادی از پرسنل بیمارستان یا پزشکان به عنوان هیات مدیره بیمارستان انتخاب می شوند و شخصی را مانند مدیرعامل برای مدیریت بیمارستان انتخاب می کنند و محاسبات سود و زیان مانند یک مدل شرکتی خواهد بود؛ تقریبا مانند بیمارستان های خصوصی خواهد بود، اما بیمارستان های خصوصی بر اساس تعرفه خصوصی کار می کنند و این بیمارستان ها با تعرفه دولتی اداره می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حق دوست گفت: نمی توان انتظار داشت که این طرح بتواند در کوتاه مدت، تغییرات ریشه ای ایجاد کند و نظارت بر فعالیت این نوع از بیمارستان ها نیز همچنان بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت خواهد بود.
وی با اشاره به موضوع هیات امنایی شدن بیمارستان ها بیان کرد: در برخی دانشگاه ها این فرآیند آغاز شده که اقدام بسیار موثری است. البته این طرح محدودیت هایی نیز دارد و زمانی می توان به صورت کامل از بخش خصوصی انتظار داشت با راندمان کامل بیمارستانی را مدیریت کند که اختیارات صفر تا صد داشته باشند. به طور مثال یک بیمارستان خصوصی در نحوه بکارگیری نیروها دست بازتری نسبت به بیمارستان دولتی دارد.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: درحال حاضر نیز در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور مانند دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرایی شده است.
وی درخصوص اهمیت برون سپاری خدمات و کاهش تصدی گری دولت گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که وزارت بهداشت انجام می دهد و دنبال می کند، بحث خصوصی سازی و برون سپاری نظارت ها است؛ در حال حاضر قسمت قابل ملاحظه ای از کارها در سطح دانشگاه های علوم پزشکی به نظارت ها و بازدیدها در حوزه های مختلف از جمله مراکز تهیه و توزیع غذا، رستوران ها، کارخانه ها، بازدید از داروخانه ها و مطب ها و بیمارستان ها و غیره سپری می شود.
معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت افزود: موضوع نظارت بسیار وقت گیر است از این رو، فرآیند برون سپاری امور آغاز و در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مراکزی با عنوان دفاتر خدمات سلامت تشکیل شده است.
حق دوست اظهار داشت: درخصوص ارائه خدمات سلامت نیز موضوع برون سپاری به شکل های مختلف مورد نظر است که ادامه و گسترش می یابد. یعنی از طریق شرکت هایی، ارائه دهندگان خدمات سلامت وارد کار خواهند شد.
اجتمام*9482*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت حق دوست بيمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان