Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عباسی گفت: در شش ماه امسال، تعداد ۸۶ (۵۹ مرد و مابقی زن) نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشت. علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در شش ماه امسال را ۳۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۸۶ نفر از کل تلفات حوادث رانندگی شش ماه امسال عابرین پیاده هستند که به تفکیک محوربرون شهری و راه روستایی با ۵۹ درصد بیشترین فوتی در آن گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان افزود: شهرستان‌های ساری با ۱۵، بابل و نوشهر هر کدام با ۱۱ نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده و جویبار، تنکابن، گلوگاه و فریدونکنار هر کدام با یک فوتی عابر کمترین شهر‌هایی هستند که گزارش شده است.
عباسی همچنین در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان گفت: به تفکیک سواری با ۶۶، نیسان با ۱۱ و موتور با ۵ و کامیون با ۴ فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بر اساس این گزارش شهریور با ۲۱، مرداد با ۱۹ نفر، اردیبهشت با ۱۸ نفر مورد بیشترین و تیر ماه با ۵ مورد کمترین ماه‌هایی هستند که گزارش شده است.

عباسی به تفکیک محل فوت عابران پیاده گفت: ۴۵ نفر از عابران در محل حادثه و ۴۱ نفر در بیمارستان فوت کردند.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران آمار تصادفات عابران پیاده مرگ عابران پیاده در تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی