Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@05:11:07 GMT

◄ تشریح پروژه‌های راه‌سازی استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۱۹۸۷

◄ تشریح پروژه‌های راه‌سازی استان فارس

تین‌نیوز | 

با توجه به اهمیت استان فارس به‌عنوان چهارمین استان پرجمعیت کشور در بحث ترانزیت و حمل‌ونقل، فیروز تکاور، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، از اقدامات انجام‌شده درباره توسعه و تسهیل حمل‌ونقل جاده‌ای گزارشی ارائه کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تکاور درزمینه اقدامات این اداره‌کل در ۶ سال گذشته در حوزه حمل‌‌ونقل استان اظهارکرد: در استان فارس ۱۷ هزار کیلومتر راه آسفالته مورد بهره‌برداری داریم که قبل از انقلاب درمجموع کمتر از هزار و ۵۰ کیلومتر راه آسفالته در استان داشتیم که تنها راه اصلی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این ۱۷ هزار کیلومتر محور مواصلاتی در استان فارس، ۱۱هزار کیلومتر راه روستایی است که درگذشته راه روستایی آسفالته در استان وجود نداشت و مابقی این ۱۷ هزار کیلومتر شامل بزرگراه و آزادراه و راه اصلی است. همچنین هزار و ۹۴۵ کیلومتر راه نیز در استان در دست‌ساخت قرار دارد.

آخرین وضعیت آزادراه شیراز-اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس درباره آزادراه شیراز-اصفهان بیان کرد: ۲۲۵ کیلومتر آزادراه در استان فارس قرار دارد که آزادراه شیراز-اصفهان تنها آزادراه در دست‌ساخت جنوب کشور است و مجری ساخت آن شرکت ساخت  ۷۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او تصریح کرد: هفت قطعه این آزادراه به‌طور فعال در دست‌ساخت است که ۶ قطعه به مرحله روسازی و آسفالت رسیده و قطعه ۷ در مرحله زیرسازی است.

تکاور درباره مزایای این آزادراه گفت: آزادراه شیراز-اصفهان فاصله شیراز-اصفهان را از ۴۸۰ کیلومتر فعلی ۱۳۵ کیلومتر کاهش می‌دهد که فاصله زمانی پنج ساعت سفر، دو ساعت کاهش پیدا می‌کند.

او بیان کرد: از مزایای دیگر این آزادراه علاوه‌بر کاهش طول مسیر و زمان سفر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش حوادث رانندگی و استهلاک خودرو است به‌طوری‌که برآورد شده در سال اول پس از بهره‌برداری ۱۳۶ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اظهارکرد: هم‌چنین آزادراه‌های شیراز-بوشهر به طول ۲۲۰ کیلومتر و آزادراه کمربندی جنوب به جنوب‌غربی شیراز به طول ۸۵ کیلومتر در دست مطالعه قرار دارند.

او گفت: جمع قراردادی که برای حدود هزار و ۹۴۵ کیلومتر داریم، ۳۸هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ حدود ۲۲ هزارمیلیارد ریال برای آزادراه اصفهان-شیراز که یکی از پروژه‌های شرکت ساخت است، درنظر گرفته‌شده که بیش از ۷۰ درصد این مبلغ تخصیص پیداکرده است و در این زمینه چند آزادراه نیز در دست مطالعه قرار دارند.

تکاور افزود: علاوه‌بر این محورها، ۴۵۸ کیلومتر بزرگراه در دست‌ساخت قرار دارد که شامل کلیه محورهای اصلی ترانزیت استان از شمال به جنوب و از شرق به غرب است و تمام این محورها درحال تبدیل به بزرگراه هستند. این بزرگراه‌ها شامل محورهای شیراز-استهبان-نی‌ریز-سیرجان که مجری ساخت آن شرکت ساخت و توسعه، شیراز-فسا-داراب-بندرعباس که مجری ساخت آن اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، شیراز-جهرم-لار-بندرعباس که مجری ساخت آن اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، شیراز-فیروزآباد-جم-عسلویه که مجری ساخت آن اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، شیراز-دشت ارژن-نورآباد-گچساران که مجری ساخت شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل و شیراز-قائمیه-کنارتخته-برازجان که مجری ساخت آن شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل است.

او تصریح کرد: این محورها محورهای اصلی استان فارس هستند که بخشی از این محورها به بزرگراه تبدیل‌شده و بقیه آنها نیز در دست اقدام است که بین ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آخرین وضعیت بزرگراه‌ها و محورهای استان فارس

او درباره بزرگراه‌های استان فارس بیان کرد: هزار و ۳۷۰ کیلومتر بزرگراه ساخته‌شده و ۴۵۸ کیلومتر در دست‌ساخت است که برای این بزرگراه‌ها مبلغ هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است، همچنین هزار و ۸۲۰ کیلومتر راه اصلی ساخته‌شده و ۳۴۱ کیلومتر در دست‌ساخت است که برای ساخت این مقدار راه اصلی به چهار هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

تکاور بابیان اینکه بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست‌ساخت نیز در این استان وجود دارد، گفت: درمجموع طول راه‌های ساخته‌شده استان ۱۷ هزار و یک کیلومتر است و هزار و ۹۴۵ کیلومتر راه در دست‌ساخت است که اعتبار موردنیاز برای احداث آنها ۳۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان فارس بزرگراه راه سازی آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران

وزیر کشور امروز در سفر به قم،به همراه استاندار قم از خدمات دستگاه های امدادی و انتظامی استان به مسافران نوروزی در عوارضی قم - تهران بازدید کرد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز به صورت سرزده با سفر به قم از مراکز ارائه خدمات به زائران و مسافران ، پایگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم و بیمارستان شهید بهشتی بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان
  • ۱۹ مصدوم در تصادفات رانندگی آزادراه قزوین-رشت
  • ۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود
  • تصادف زنجیره ای در آزادراه شیراز _ اصفهان