Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عباس احمد آخوندی از سال ۷۲ تا ۷۶ وزیر مسکن و شهرسازی دولت دوم سازندگی بود. وی در چهار سال حضورش در این وزارتخانه برنامه "پاک" (پس‌انداز، انبوه‌سازی و کوچک‌سازی) را پیاده کرد که طی چهار سال اثرگذاری آنچنانی در کشور برای خانه‌دار کردن مردم نداشت.   البته اجرای این برنامه تبعات منفی برای بازار مسکن به همراه داشت و افزایش قیمت ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابری را رقم زد. بر این اساس در سال اول حضور آخوندی در این وزارتخانه قیمت یک مترمربع مسکن در تهران ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان بود. این در حالی بود که سال بعد یعنی ۷۳ قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد بیش از ۱۵ درصدی به ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

در سال ۷۴ نیز روند افزایش قیمت با تاکید آخوندی بر اجرای برنامه‌هایش ادامه داشت. در این سال متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی با رشد ۶۱ درصدی به ۹۵ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت. در سال ۷۵ نیز قیمت‌ها با رشد ۶۷.۳ درصدی رکورد ۱۶۰ هزار تومان را ثبت کرد. در مجموعه طی چهار سال حضور عباس آخوندی در وزارت مسکن و شهرسازی قیمت هر مترمربع مسکن بیش از ۲۴۶ درصد نسبت به سال ۷۱ آن هم فقط در تهران افزایش یافت.

در دوره دوم وزارت عباس آخوندی که وی سکاندار وزارت راه و شهرسازی شد نیز به دلایلی از جمله نبود برنامه مشخص و مدون در مسکن، بازار این بخش مهم اقتصادی دچار نوسانات شدید قیمتی شد. نوساناتی که در سال‌جاری تمام رکورد‌های دوره قبل آخوندی را جابجا کرده است.

در حالی که متوسط قیمت مسکن در سال ۹۱ متری بیش از ۲ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان بود، در سال ابتدایی حضور آخوندی در ساختمان دادمان قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران با رشد ۱ میلیون تومانی به ۳ میلیون و ۹۵۴ هزار تومان بود و یکسال بعد یعنی سال ۹۳ هم با رشد ۵.۶ درصدی به ۴ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان افزایش یافت. در سال ۹۴ نیز هر مترمربع آپارتمان با رشد منفی حدود یک درصدی به ۴ میلیون و ۱۴۱ هزار تومان رسید. در سال ۹۵ متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی روند افزایشی در پیش گرفت و در رکود محض این بخش، رکورد ۴ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان را ثبت کرد.

سال گذشته نیز متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در تهران با رشد ۱۵.۲ درصدی نسبت به سال ۹۲ به ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان افزایش یافت. نبود برنامه مشخص در دوره اول حضور آخوندی گرچه به دلیل رکود نتوانست بازار مسکن را چندان تحت تاثیر قرار دهد، اما سرانجام به دلیل بر هم خوردن تناسب عرضه و تقاضا و تمرکز صرف وزیر راه و تیمش بر تحریک تقاضا باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها مانند اتفاقات دوره اول وزارت وی شد.

به عبارت دیگر بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهریور امسال به ۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان افزایش یافت. این بدان معناست که قیمت مسکن نسبت به سال ۹۱ بالغ بر ۱۷۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عباس آخوندی بازار مسکن قیمت مسکن افزایش قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد، اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: رکنا

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن