Web Analytics Made Easy - Statcounter

در عملیاتی فشرده و با تدابیر دقیق مهندسان ایرانی، عملیات حساس تعویض تیپ‌فلرهای فشار بالا و فشار پایین ۲ سکوی تولیدی فازهای ۹ و۱۰ پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش انرژی امروز به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عملیات ساخت و تعویض تیپ‌ فلرهای فشار بالا (HP) و فشار پایین (LP) در هر ۲ سکوی ۱۰ و ۱۱ فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی با بهره‌گیری از دانش مهندسی معکوس از سوی مهندسان ایرانی بومی‌سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی طیبی، جانشین رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس با بیان این‌که تعویض تیپ‌فلرهای HP و LP هر یک از این ۲ سکو در ارتفاع حدود ۹۰ متری از سطح دریا انجام شده است، گفت: این عملیات در دوره تعمیرات سالانه این ۲ سکو انجام شده و برای تعویض تیپ‌فلرهای هر سکو با استفاده از کرین بارج، حدود ۱۰ ساعت کاری، زمان صرف شده است.

وی با اشاره به این‌که ساخت و نصب این تیپ‌فلرها با همکاری واحدهای تعمیرات و بازرسی فنی شرکت نفت و گاز پارس و شرکت سازنده به‌طور کامل بومی‌سازی شده است، افزود: خوشبختانه در زمینه ساخت تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز، اقدام‌های خوبی با مشارکت سازندگان ایرانی انجام شده و تلاش می‌کنیم از طریق انتقال دانش فنی و ایجاد پیوند با شرکت‌های دانش بنیان گام مهمی در زمینه تقویت سازندگان ایرانی برداریم.

محمدرضا نوبخت، رئیس عملیات تولید ناحیه ۲ شرکت نفت و گاز پارس نیز با اشاره به این‌که تیپ‌فلر این سکوها به دلیل آسیب‌های مکانیکی ناشی از خوردگی و فرسودگی در ۹ سال اخیر تعویض شده، گفت: عملیات یادشده با رعایت همه نکات ایمنی و با حداکثر سرعت در بازه زمانی شرایط مساعد دریا و همزمان با اورهال ۲ سکو انجام شده است.

به گفته وی، این عملیات به دلیل حساسیت بالای کار در ارتفاع، با لحاظ‌ کردن عواملی چون سرعت باد، ارتفاع موج، جریان‌های swell دریا و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای در کمترین زمان ممکن انجام شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد

اولتان قالاسی مجموعه آثاری باستانی شامل ارگ مرکزی، شهر بیرونی و منطقه صنعتگران، گورستان تاریخی، تپه اولتان، خندق و کانال‌های باستانی در جنوب رود ارس و شمال شهر فعلی اولتان است.

اولین کاوش در اولتان قالاسی در سال ۱۳۵۱ انجام شده و این محوطه در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دور جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در این محوطه در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و سال ۱۳۸۷ انجام شده و تعیین عرصه و حریم محوطه نیز در سال ۱۳۹۸ انجام پذیرفته و در شورای حرایم کشور به تصویب رسید و اکنون در حال اجرا است.

به دلیل اهمیت قلعه اولتان برای اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل، در سال ۱۴۰۱ بررسی آرکئوژئوفیزیک این محوطه توسط دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شد و در همین سال و به دنبال آشکار شدن آثار در عملیات راهسازی، بخش جنوبی مجموعه اولتان قالاسی مورد کاوش نجات بخشی قرار گرفت و بخش دیگری از این کاوش نجات‌بخشی نیز از اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام شد که آثار قابل توجهی نیز در این کاوش‌ها به دست آمد.

اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرده است: پیش از این پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی میراث‌ فرهنگی را به وزارتخانه متبوع داده و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این موضوع است و از هر اقدامی که بتواند به حفظ آن کمک کند دریغ نخواهد کرد.

به گفته رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، تابوت‌های چوبی دوره اسلامی به دست آمده از گورستان قلعه اولتان پارس‌آباد، آن را نسبت به گورهای ادوار اسلامی متمایز می‌کند و این محوطه ارزش تبدیل به پایگاه ملی میراث فرهنگی را دارد.

محوطه باستانی اولتان قالاسی یا قلعه اولتان در ۱۲ کیلومتری شهرستان پارس‌آباد مغان از توابع استان اردبیل و در حاشیه رود مرزی ارس یا آراز و ۵۰۰ متری غرب روستایی به نام اولتان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار