Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون مشخص شده است که جراحی چاقی می تواند به افراد در کاهش وزن و کنترل بهتر مشکلات سلامت نظیر دیابت و فشارخون بالا کمک کند.

حال یافته های جدید نشان می دهد جراحی چاقی می تواند منجر به بروز حملات قلبی و سکته های کمتر در افراد شود.

تیم تحقیق دریافته است بیماران به شدت چاق که تحت جراحی کاهش وزن قرار می گیرند در مقایسه با بیماران دیابتی که فقط تحت درمان دارویی قرار داشتند، در مدت ۵ سال، ۴۰ درصد کمتر دچار حمله قلبی یا سکته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش محققان موسسه تحقیقات سلامت واشنگتن در سیاتل آمریکا، افراد تحت جراحی در طول این مطالعه دو سوم کمتر در معرض مرگ قرار داشتند.

دکتر «دیوید آرتر برن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «برای اکثر افراد، دارو، رژیم غذایی و ورزش، مبنا و اساس است. اما در افراد مبتلا به چاقی حاد ممکن است این راه حل ها جوابگو نباشد.»

محققان اذعان می کنند گزینه جراحی برای افراد چاق برای افراد دارای شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر مناسب است.

کد خبر 4432479

منبع: مهر

کلیدواژه: چاقی خطر حمله قلبی دیابت عمل جراحی اربعین ۹۷ وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو اربعین 97 سرطان دارو دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چاقی بیمارستان سیگار ایرج حریرچی سازمان نظام پزشکی ناشنوایی سازمان نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فقدان مهارتهای خود مراقبتی در بیماران قلبی و بستری شدن مکرر آنها از چالش های مهم است که ریشه در اجرای برنامه خودمراقبتی نادرست و کافی نبودن آموزش به این بیماران دارد.

آموزش خود مراقبتی، انسانها را به سمت حفظ، نگهداری و ارتقای سلامت سوق می دهد و می تواندباعث مقابله ی بهتر افراد با اثرات بیماری گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی